kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰

بازسازی ورزشگاه آزادی کی به سرانجام می‌رسد؟ 

 
 
پروژه بازسازی ورزشگاه آزادی با چالش‌های متعددی رو‌به‌رو شده و وعده‌ها عملی نشده است.
برخی اظهارنظرهای مدیران سابق ورزشگاه آزادی حاکی از آن بود که اگر در این برهه ورزشگاه آزادی بازسازی نشود، فقط مدت دو سال قابل استفاده خواهد بود و عملیات عمرانی برای بازسازی آغاز شد اما وعده‌هایی که داده شد در حد حرف باقی ماند و پروژه بازسازی طبق حرفها پیش نرفت.
جام ملت‌‌های آسیا و تعطیلی یکماهه مسابقات لیگ برتر فرصت بسیار خوبی برای تسریع در بازسازی ورزشگاه آزادی بود و این امکان وجود داشت که سکوهای ورزشگاه آزادی کامل شود اما شرکت توسعه این فرصت طلایی برای بازسازی را از دست داد. در شرایطی که طبق وعده قبلی مسئولان، قرار بود سکوهای ورزشگاه آزادی تا آذرماه ۱۴۰۲ بازسازی شود، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه از فرصت جام ملت‌های آسیا که با تعطیلی لیگ‌برتر فوتبال ایران همراه بود نیز هیچ استفاده‌ای نشد.
در شرایطی مسئولین ورزش تا به امروز قول‌های زیادی برای بازسازی ورزشگاه آزادی داده‌اند که متأسفانه به دلیل نبود اعتبارات به سرانجام نرسیده است. با تعطیلی لیگ برتر، تابستان امسال فرصت دیگری است تا بازسازی و نصب سکوهای باقی‌مانده انجام شود وگرنه فصل جدید لیگ برتر فوتبال و در ادامه بازی‌های ملی باز هم با سکوهای زشت آزادی مواجه خواهد بود و تماشاگران کمتری می‌توانند در ورزشگاه حاضر شوند.
کیومرث ‌هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز در آخرین اظهارنظر خود درخصوص بازسازی استادیوم آزادی این قول را داده که امسال در قانون بودجه ۱۴۰۳ هزار و دویست میلیارد تومان برای مجموعه آزادی پیش‌بینی شده که استادیوم بخشی از آن است که با این مبلغ تمام مشکلات حل خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که آیا امسال پروژه بازسازی ورزشگاه آزادی به سرانجام می‌رسد یا خیر؟