kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* کسانی که از روی دلسوزی یا ترس علی‌رغم جنایت‌های بی‌شمار شیطان بزرگ طی این 44 سال پس از انقلاب اسلامی علیه کشورمان، نسخه مذاکره می‌پیچند به سخن روشن امام خامنه‌ای در دیدار کارگران پنجم اردیبهشت 1403 با تأمل دقت کنند که فرمود: توقعات آمریکا که تمامی ندارد. در زمینه‌های سیاسی، در زمینه‌های اقتصادی، در تدابیر کلی کشور آنها تبعیت محض می‌خواهند. می‌گویند اصلاً در مقابل ما تسلیم بشوید، همان وضعی که بعضی از دولت‌ها دارند که می‌بینید، می‌دانید ثروتشان در اختیار آنها، آبرویشان در دست آنها، سیاستشان به دنباله‌روی از آنهاست، آنها این را می‌خواهند. خب معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی، ملت بزرگ و با سابقه‌ اسلامی محال است که تسلیم یک چنین زورگویی بشود.
شالباف
* شهید مظلوم دکتر بهشتی بیش از 43 سال قبل در‌باره برخورد با بی‌حیایی و بی‌حجابی گفت، همان‌طور که باید جلوی آن کسی را که مال مردم را می‌دزدد گرفت، باید با آن خانمی که خودآرایی می‌کند هم برخورد کرد. آیا می‌پذیرید که دزد را رها کنیم تا با کار فرهنگی از دزدی دست بردارد؟! هم اقناع لازم است و هم قدرت. 
رامندی                                            
*خباثت معاندین تمامی ندارد. این جماعت اخیرا عنوان کرده بودند دختر خانمی که در ورودی متروی تجریش ترسیده و تشنج کرده بود به دلیل تذکر گشت طرح نور فراجا بوده در حالی که کاشف به عمل آمد موضوع هیچ موردی از تذکر فراجا و مسائل مربوط به طرح نور  برای این دخترخانم وجود نداشته و تشنج کردن این خانم به دلیل سرقت تلفن همراهش بوده است. این دختر بعد از ثبت شکایت در کلانتری برای پیگیری تلفن همراه سرقتی خود، در فضای مجازی توضیحات روشنی را درباره این حادثه بیان کرده است.
طهماسبی
* جامعه ایرانی قبل از اسلام هم مقید به پوشش بوده و ظهور دین اسلام، به این فرهنگ عفیفانه ایرانی جهت دینی و اعتقادی بخشید. تا آنجا که در غائله کشف حجاب رضاخانی در سال 1314 شمسی هرچند عده‌ای تحت تأثیر فضای مسموم فرهنگی، و داغ و درفش موحش رضاخان اقدام به کشف حجاب کردند، اما در نهایت آن چیزی که ماندگار شد، حجاب و ارزش‌های دینی بود.
صافی
* فضای رها و ولنگار، فرهنگ اصیل جامعه را دچار اضمحلال می‌کند. در ضمن هیچ کشوری در دنیا اجازه نمی‌دهد که فرهنگ عمومی‌اش دچار از ‌هم ‌گسیختگی شود. مراقبت از فضای عمومی جامعه برای جلوگیری از هنجارشکنی هر چند جای فرهنگ‌سازی را پر نمی‌کند و فرهنگ‌سازی تقدم دارد، اما به منزله یکی از ابزارهای بازدارنده و بلکه فرهنگ‌ساز مورد استفاده کشورهای دنیاست و ایران نیز از آن مستثنا نیست.
مجتهدی
*عملیات شکوهمند «وعده صادق» تحقق عینی عقلانیت اسلامی بود که در نتیجه منجر به تنبیه متجاوز، شکست هیمنه توخالی دشمن، شادی دل ملت ایران و همه آنهائی که در سراسر جهان دل در گرو عدالت و انسانیت دارند، و ایجاد وحدت و انسجام ملی در کشور شد. انتظار می‌رود در سایر عرصه‌ها نیز عناصر مسئول با به‌کارگیری عقلانیت انقلابی، موجب شکست دشمن و کامیابی و پیروزی روزافزون و مداوم مردم ایران شوند.
کلانتری
* درشرایطی که تلاش‌های جهادگونه دولت سیزدهم بر اساس آمارهای جهانی در رفع ویرانی‌های دولت قبل بسیار موفق بوده، آقای جهانگیری که خود یکی از عوامل مهم نابسامانی‌هاست فریاد می‌زند که صدای شکستن استخوان فقرا به گوش می‌رسد! آقای جهانگیری! زمانی‌که هر روز ده‌ها کارخانه تعطیل و صدها کارگر بیکار می‌شدند صدای شکستن استخوان‌ها را نشنیدید؟ پس صندلی قدرت گوشتان را بسیار سنگین کرده بود. امروز که بیش از 8400 کارخانه‌ و کارگاه‌ به همت دولت از رکود و تعطیلی خارج و یکی پس از دیگری راه‌اندازی می‌شود صدای شکستن استخوان فقرا را می‌شنوید؟! امان از 
بی‌انصافی.
شیخ‌الاسلام
* قرآن می‌فرماید؛ بیماردلان دنبال حاشیه‌ها هستند. وقتی یک انسان سفر پرخیر و برکت رئیس‌جمهورمان به پاکستان را با این همه دستاورد نبیند و فقط به این اکتفا کند که استقبال این‌چنین و آن‌چنان بود حاکی از دل بیمار اوست. اگر بیمار نبودند اولا، اصل دستاوردها را بیان می‌کردند ثانیا، دستاورد دو سفر رئیسی و روحانی را مقایسه می‌کردند. چرا دستگاه‌های مسئول جلوی یأس‌آفرینی بندگان شیطان را نمی‌گیرند؟
 ابوالقاسمی
* از حزب‌الله قهرمان لبنان که در تاریخ پنجم اردیبهشت 1403 عیدی روز پِسَح صهیونیست‌ها را با آتشبازی ۶۰ راکت سنگین ۶ پهپاد و تعدادی موشک ضدزره برای اولین‌بار بعد از جنگ ۳۳ روزه با اهدافی در بندر عکا داد تشکر می‌کنیم.
فتحی
* از یادداشت روز پنجم اردیبهشت‌ماه 1403 به قلم دکتر‌زارعی تقدیر و تشکر می‌کنم. مطلب جالب و قابل استفاده‌ای بود.
امیری
* از حضور گسترده و معنادار و حماسی خواهران محجبه روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت1403 در میدان فلسطین تهران و در راستای اعتلای حیا و عفت و حجاب که به حمایت از نیروهای فداکار انتظامی شتافتند تقدیر و تشکر می‌شود.
محمدی
* شکست مفتضحانه آمریکایی‌ها در ۵ اردیبهشت‌ماه ۵۹ در طبس از دو جهت اهمیت بسیاری داشت؛ اول، شکست جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا در انتخابات و تک‌دوره‌ای شدن او و دوم، شکست ابهت آمریکا به عنوان یک ابرقدرت در منطقه غرب آسیا و تعیین‌کننده معادلات منطقه‌. شیطان بزرگ از ابتدای پیروزی انقلاب شیطنت خود را علیه کشورمان شروع کرد که به مدد الهی با سیلی‌های سخت مواجه شد.
ساعدی
* پیام‌رسان‌های داخلی پس از فیلتر شدن پیام‌رسان‌های خارجی باید از این فرصت و شرایط انحصاری ایجاد شده‌، برای رشد همه‌جانبه خود و ارائه خدمات بهتر به هموطنان بهره ببرند نه اینکه همانند برخی شرکت‌ها فقط به فکر کسب منافع و سود بیشتر از این موقعیت باشند.
احمدرضایی
* چرا با این همه مشکل اساسی مثل عدم تحقق طرح اقتصاد مقاومتی، طرح حجاب و عفاف، طرح صیانت از فضای مجازی و...‌ مجلس رفته روی موضوع افزایش تعطیلی کار می‌کند که اصلاً در اولویت نبوده است؟ آیا در حالی که همین الان ادارات، کار مردم را (در ظاهر به علت کمبود وقت و نیرو) امروز و فردا می‌کنند، این اقدام مغایر شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» نیست؟
بنیادی- ابوالقاسمی
* در ایستگاه محمدیه وقتی همزمان قطار خط یک و هفت به ایستگاه می‌رسند و بعضا تنها پله برقی به سمت خط هفت هم خراب است، فشردگی بزرگی از حجم جمعیت به‌وجود می‌آید که امکان حرکت را از افراد می‌گیرد. در صورت نبود پله برقی برای نصب طرف دیگر این ایستگاه حداقل پله معمولی تعبیه شود تا این مشکل حل شود.
داستار
* یاد و نام شهید محمد منتظر‌قائم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد، که پس از حادثه شکست مفتضحانۀ حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و در جریان بمباران خائنانه بالگردهای به‌جا مانده آمریکا به شهادت رسید را گرامی داشته و به روح مطهرش سلام و درود می‌فرستیم و بر بانیان و حامیان خائن داخلی و خارجی واقعه طبس لعن و نفرین. 
رزمی
* از دستگاه قضائی درخواست می‌شود تکلیف زمین پنج هزار عضو تعاونی مسکن برق تهران در هشتگرد البرز را پس از 20 سال روشن نمایند! متأسفانه تعدادی از اعضا با انتظار چندین ساله سر بر تیره خاک نهادند و خیری از این مسکن هشتگرد ندیدند!
 امیری‌نیا
* از دولت جهادی و انقلابی درخواست می‌شود برای تحقق شعار سال اهتمام بیشتری بر احیای واحدهای راکد و همچنین اتمام طرح‌های نیمه‌تمام با مشارکت بخش خصوصی داشته باشند.
بیات