kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴

وزیر خارجه بحرین هم به دیدار بشار اسد رفت

 
 
«عبداللطیف بن‌راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین برای اولین‌بار پس از جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ وارد دمشق شد و با بشار اسد دیدار کرد.
طی سال‌های اخیر برخی کشورهای عرب منطقه- که به همراه داعش کمر همت برای شکست سوریه و محور مقاومت بسته بودند- وقتی به در بسته خورده و شکست خوردند، دست از پا درازتر بازگشتند و یک به یک اقدام به بازگشایی سفارتخانه‌هایشان در دمشق کردند.
بعد از امارات و عربستان حالا نوبت به بحرین رسیده است که وزیر خارجه خود را روانه دمشق کند. دیروز رسانه‌ها اعلام کردند: «عبداللطیف بن‌راشد الزیانی» وزیر خارجه این کشور کوچک که به سوریه رفته است با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. 
به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های توسعه آن در همه زمینه‌ها به‌گونه‌ای که «در خدمت منافع دو کشور و دو ملت برادر باشد» مورد تاکید قرار گرفته است.
وزیر خارجه بحرین دیروز پس از ورود به دمشق با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد. 
ماه گذشته نیز «بشار اسد» دعوتنامه رسمی «حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه» پادشاه بحرین را برای شرکت در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پذیرفت. 
گفتنی است رئیس‌جمهوری سوریه برای نخستین‌بار پس از ۱۱ سال قطع روابط کشورهای عربی با دمشق، سال گذشته در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت و سخنرانی کرد.