kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶

کیهان و خوانندگان

 

* ایران با حمله به عین‌الاسد بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه در سال ۱۳۹۸ و با عملیات وعده صادق در برابر رژیم صهیونیستی به سطح بالایی از بازدارندگی و توان تولید امنیت رسیده و زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری در سال‌های آتی فراهم کرده است. می‌خواهم عرض بکنم در روزهای گذشته اگرچه شاهد تلاطم‌های بازارهای مالی در کوتاه‌مدت بودیم، ولی تردید نکنیم که در صورت حفظ بازدارندگی، بازارها و اقتصاد پیام لازم را دریافت می‌کنند و در بلندمدت به اقتدار تولید شده از عملیات وعده صادق واکنش مثبت نشان خواهند داد و مسیر رسیدن به توسعه هموارتر خواهد شد.
دادور
* بعد از اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور تا حدی بهتر شده است. بر این اساس، خواستار تداوم اجرای این طرح منطبق با خواست عمومی جامعه هستیم. قطع به یقین این شرایط در روزها و هفته‌های آینده روند بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت. از مسئولان امر می‌خواهیم که استقامت داشته باشند.
متین
* بقای حماس در منطقه، یک شکست بزرگ برای اسرائیل محسوب خواهد شد. در ضمن ناکامی اسرائیل در احیای قدرت بازدارندگی خود، کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان را از تصمیم گسترش همکاری‌های امنیتی و مدنی با اسرائیل دور می‌کند، در نتیجه برنامه آمریکایی عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل به اغما خواهد رفت.
ذاکری
* ایران در عملیات وعده صادق علیه اسرائیل می‌توانست تل‌آویو یا حیفا را مورد هدف قرار دهد و یا تعداد پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده را حداقل به دو برابر برساند و با این کار تعداد تلفات غیرنظامیان صهیونیست را بیشتر بکند. اما نگاه تهران تنبیه جدی صهیونیست‌ها در منطقه بود.
کیانفرد
* نکته مهم و برجسته در عملیات تاریخی وعده صادق ایران علیه رژیم کودک‌کش اسرائیل در این است که آمریکا و بیش از ۲۰ کشور و از جمله تعدادی از اعضای ناتو که در منطقه مستقرند تمام تلاش خود را کردند موشک‌ها و پهپادهای ایران را منهدم‌، منحرف یا محدود کنند تا به اسرائیل نرسد. اما موشک‌ها و پهپادهای ما به اذن خداوند به دو هدف مورد نظر در سرزمین‌های اشغالی اصابت کرد و هزینه سنگینی روی دست صهیونیست‌ها گذاشت.
زندی
* کشف حجاب در سطح جامعه ضمن اینکه یک حرام شرعی است از سوی دیگر برنامه دشمن نیز می‌باشد. به همین دلیل معتقدم در اجرای طرح جدید حجاب و عفاف در معابر عمومی باید به گونه‌ای اتخاذ تدبیر کرد که هم از خلاف شرع جلوگیری شود و هم زمینه سوء‌استفاده دشمنان فراهم نشود.
علوی
* سپاه پاسداران توانسته است در ۴۵ سال گذشته کارهای بزرگی در جهت پیشرفت کشور، بصیرت افزایی مردم، تأمین امنیت، و صیانت از انقلاب اسلامی انجام دهد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌گردد: حفاظت از شخصیت‌ها، تشکیل بسیج، حفاظت پروازها، تأمین امنیت عمومی، دفاع مقدس، برخورد با منافقین وتروریست‌ها، راهیان نور، حفاظت از مرزها، بسیج سازندگی، حضور مستشاری در جبهه‌های مقاومت و مرزهای دور(تشکیل گروه‌های جهادی نظامی)، تولید پهپادها، ساخت موشک، شناور رزمی و زیر‌دریایی، ساخت ماهواره‌ها، فضای سایبری، ریشه‌کنی داعش، تولید تجهیزات نظامی، تولید قایق‌های پرنده، تشکیل شهرهای موشکی‌، نهضت روشنگری و جهاد تبیین، تفحص شهدا، ساخت اتوبان‌، پتروشیمی‌، پالایشگاه، سد سازی، ساخت تونل‌ها، ریشه‌کنی فلج اطفال، طرح شهید سلیمانی در ایام کرونا، آبرسانی به نقاط محروم، کوبیدن عین‌الاسد، خنثی‌سازی فتنه‌های داخلی وخارجی، کوبیدن اسرائیل، کشف مفاسد اقتصادی، دستگیری جاسوس‌ها، مبارزه با گروهک‌ها، امداد به مردم در حوادث غیرمترقبه، برق‌رسانی و گازرسانی‌، حفظ آمادگی دفاعی مردم، پدافند غیرعامل، ساماندهی عشایر و...
رحیمیان
* پس از عملیات «وعده صادق»، تلاش‌هایی برای ایجاد اختلافات جدید بین ایران و برخی همسایگان آغاز شده است. طبق معمول مدیریت این خط خبری و عملیات روانی توسط دشمنانی صورت می‌گیرد که از پاسخ جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی دچار هراس و عصبانیت شده‌اند. باید مواظب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم. 
قناعتی
* خداوند به عزت مردم مظلوم و مقاوم یمن بیفزاید که در حمایت از مردم مظلوم غزه علی رغم مشکلات کشور جنگ‌زده خود با سیل خروشان خود صحنه‌های بی‌بدیلی می‌آفرینند. ‌ای کاش برخی کشورهای اسلامی که به جای حمایت از غزه به رژیم اشغالگر قدس کمک می‌کنند به خود آیند و از ملت قهرمان یمن یاد بگیرند.
شهیدی
* اسرائیل غاصب بر چهار ستون؛ بازدارندگی، جنگ‌میدانی، مشروعیت ‌هولوکاستی و مقبولیت‌ داخلی استوار بود که این چهار ستون توسط جبهه مقاومت و تنفر عمومی جهانی از این رژیم جعلی قصاب کودکان و زنان غزه و ضربات متعدد خورده و این رژیم دیگر توان بلند شدن ندارد و ان‌شاءالله می‌رود تا به زباله دان تاریخ بپیوندد. 
امیری
* از تلاش‌های ارزنده نیروی انتظامی برای مقابله با کشف حجاب کمال تقدیر و تشکر را داریم. انتظار می‌رود همه متولیان امر حجاب کمک کنند تا این اوضاع نابسامان، سامان یابد و کاستی‌ها و ضعف‌ها برداشته شود.
صیدی
* بسیاری از دانشگاه‌های جهان حتی در آمریکا و اروپا در مورد نوع پوشش و آرایش دانشجویان قوانین سختگیرانه وضع کرده و آن‌ها را از پوشیدن لباس‌های نامتعارف و محرک یا آرایش و استفاده از وسایل زینتی غیرمعمول و حتی رفتارهای نامتناسب با شأن دانشجویی به شدت منع نموده و بعضاً دانشجویانی که قوانین مذکور را رعایت نکنند، اخراج می‌کنند. چرا در کشور ما مسئولان ذی‌ربط تاکنون قوانین لازم در این زمینه را اجرا نمی‌کنند؟
احمدرضا
* با اهتمام دولت جهادی و خدمتگزار هشت هزار و ۴۰۰ کارخانه و کارگاه در سراسر کشور که تعطیل شده بودند به خط تولید بازگشتند و کارگران مشغول کار و فعالیت شدند.
سهیلی
* جزیره کیش از جاهایی است که ولنگاری در آن اوضاع بسیار بغرنجی پیداکرده است. از جان برکفان نیروی انتظامی که با احترام و اقتدار به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند از صمیم قلب تشکر می‌کنیم و دعاگویشان هستیم.
فرج‌زاده
* به تعطیلی کشاندن طرح نور طراحی و خواست سرویس‌های دشمن است. اجازه ندهیم دوباره نیروی انتظامی در اجرای حکم صریح الهی تنها بماند و مجددا کلاه سرمان برود.
زراعتکار
* به گفته مسئولان امر با اسقاط ۷۲ هزار و ۲۲۸ خودرو فرسوده در سال گذشته بیش از ۱۵۲ میلیون دلار در پرداخت یارانه سوخت توسط دولت صرفه‌جویی شد. لازم است که این روند با شدت بیشتری ادامه یابد تا این همه سرمایه ملی هدر نرود. 
جعفری
* نباید بگوییم رعایت قانون و شرع در حکومت اسلامی از روی خوف و یا از روی طمع، خالی از ارزش است و باید رها شود. بلکه همه باید تلاش کنیم تا در درجه اول، سطوح تعبد افراد، حفظ و در ادامه با کار فرهنگی مناسب ارتقا یابد. همچنین دست تعدّی و تسلط اشرار قلم شود.
فرهمند