kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
گزارش کیهان از 200اُمین روز جنگ غزه

دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل

دانشگاه‌های آمریکا این روزها، در تسخیر دانشجویان و اساتیدی است که، در میان نیروهای امنیتی و پلیس 



سرویس خارجی-

ضد شورش، ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه، خواهان آزادی دانشجویان معترض و بازگشت دانشجویان و اساتید اخراجی هستند.
چند روز پیش بود که «فایننشال‌تایمز» ضمن پرداختن به هزینه‌هایی که حمایت بی‌قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل روی دوش آمریکا و به طور کلی غرب گذاشته است نوشت: «قرار بود اسرائیل سرمایه راهبردی آمریکا باشد اما تبدیل به یک وبال راهبردی برای آمریکا شده است.» آمریکا بنا به دلایلی، خود را «موظف به حمایت از رژیم صهیونیستی می‌بیند. حالا یا به دلیل نفوذ سنگین لابی‌های صهیونیستی در مراکز ثروت و قدرت این کشور یا به هر دلیل دیگر. در این بین فرقی هم نمی‌کند، دموکرات‌ها روی کار باشند یا جمهوری‌خواهان. فرقی هم نمی‌کند، این رژیم 34هزار غیرنظامی را طی فقط 200 روز به وحشیانه‌ترین شکل قتل‌عام کند، یا نظامیانش به زنان فلسطینی در بیمارستان و جلوی چشمان همسران‌شان در غزه تجاوز کرده سپس به آنها تیر خلاص بزند. آمریکا و به طور کلی غرب، نگاهی که به رژیم صهیونیستی دارد صددرصد و به صورت بسیار افراطی ایدئولوژیک است و این نگاه، آبرویی برای آمریکا در جهان باقی نگذاشته است. همین دیروز مؤسسه نظرسنجی «گالوپ» اعلام کرد، نتایج نظرسنجی که این مؤسسه در 130 کشور جهان انجام داده است نشان می‌دهد، فقط 36درصد از مردم سراسر دنیا، سیاست‌های آمریکا را تایید می‌کنند. یعنی 64درصد مردم سراسر جهان مخالف سیاست‌های آمریکا هستند. و شما تردید نداشته باشید، بخش بزرگی از این مخالفت، به دلیل هزینه‌هایی است که غرب در حمایت از این رژیم پرداخت کرده است.
آمریکا، پس از جنگ جهانی دوم خود را «کشور آزاد» معرفی کرد. با این ادعا که اگر در این کشور باشی، می‌توانی بدون هیچ خط قرمزی اعتقادات خودت را داشته باشی، اعتراض کنی، تظاهرات کنی و... اما پای رژیم صهیونیستی که به میان کشیده می‌شود، همین آمریکا تبدیل به بزرگ‌ترین دیکتاتور برای حتی مردم خودش می‌شود. شاید باور نکنید اما پس از شروع جنگ غزه، بسیاری از این کشورهای پُرمدعای غربی مثل همین آمریکا، تجمع اعتراضی علیه اسرائیل را ممنوع کردند. ده‌ها دانشجو و استاد دانشگاه‌ها در همین آمریکا به خاطر شرکت در راهپیمایی‌ها و اعتراض‌های ضد اسرائیلی، دستگیر، تعلیق، اخراج و بعضا حتی زندانی یا جریمه شدند. هنوز تصاویر بازجویی از اساتید یا مسئولین دانشگاهی مثل هاروارد، به جرم برگزار شدن تجمع ضد اسرائیلی در دانشگاه‌شان، موجود است. 
می‌گویند دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جزو ده دانشگاه برتر این کشور است. این دانشگاه، در کنار دانشگاه‌های «ییل» و «هاروارد» در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه، پیشگام بوده‌اند. با شمار زیادی از دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها برخورد شده است. اما این برخوردهای قهری باعث توقف اعتراض‌ها نشده است.
بی‌بی‌سی: ده‌ها دانشجو بازداشت شدند
در همین رابطه بی‌بی‌سی طی گزارشی کوتاه نوشت: «اعتراض‌ها علیه جنگ غزه- بخوانید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه- از دانشگاه کلمبیا به سایر دانشگاه‌های معتبر آمریکا گسترش یافته است. در مقابل پلیس برای متفرق کردن اعتراض دانشجویان با یورش به چادرهای معترضان، تعدادی از آنها را بازداشت کرده است.این تازه‌ترین دور انتقادها و اعتراض‌هایی است که مقام‌های آمریکایی در ادامه جنگ غزه با آن مواجه‌ شده‌اند. معترضان آمریکا را به حمایت از جنگ متهم می‌کنند. دوشنبه‌شب، پلیس به چادرها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش بُرد و شماری را دستگیر کرد.»
همین‌جا ادبیات و کلماتی که رسانه روباه پیر در توضیح شرایط دانشگاه‌های آمریکا و اعتراض دانشجویان و رفتار پلیس استفاده می‌کند را با ادبیاتی که در مواجهه با حوادث مشابه در سایر کشورها مقایسه کنید، تا بفهمید چرا به انگلیس «روباه پیر» می‌گویند.
اجساد گورهای جمعی بیمارستان ناصر بیشتر شد
یکی از هولناک‌ترین جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، زمانی «لو» رفت که صهیونیست‌ها از بیمارستان ناصر، واقع در جنوب این باریکه عقب‌نشینی کردند. این عقب‌نشینی مساوی شد با فراهم شدن امکان حضور برخی رسانه‌ها و...کشف گورهای جمعی از محوطه این بیمارستان ویران شده. صحنه آن‌قدر تکان‌دهنده بود که، جنایات قبلی این رژیم را تحت‌الشعاع قرار داد. تا این لحظه نزدیک به 300 جسد متلاشی و نیمه متلاشی شده از این گورها بیرون کشیده شده‌اند و بر اساس برخی گزارش‌ها، برخی اجساد، زیر شکنجه و هنگام قتل متلاشی شده‌اند! پیش‌بینی شده شمار کل شهدای دفن شده در این گورهای جمعی بالغ بر 700 جسد باشد! بله درست شنیدید، اسرائیل فقط در یک فقره، 700 غیرنظامی را در بیمارستان، به شکلی وحشیانه قتل‌عام و در گورهای جمعی پنهان کرده است! در همین ایامی که خبرهای تکان‌دهنده بیمارستان ناصر منتشر می‌شد، اروپا و آمریکا، ایران را!! به دلیل پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، تحریم کرد و نهادهای مثلاً حقوق بشری‌اش هم، بیانیه‌ای در محکومیت نقض حقوق بشر در کشورمان صادر کرد! 
دومینوی استعفا
صهیونیست‌ها با وجود حمایت‌های بی‌قید و شرط و نامحدودی که از آنها می‌شود، ضربات دردناک، تاریخی و بی‌سابقه‌ای در میادین جنگ و از جوانان فلسطینی خورده‌اند. تلفات و خسارات آنها آن‌قدر زیاد است که، اعداد سانسور و کوچک شده‌ای هم که اعلام می‌کنند، بزرگ است. هلاکت 1200 صهیونیست فقط در عملیات دو سه روز اول الاقصی، هلاکت نزدیک به 1000 صهیونیست دیگر در غزه که در میان آنها از سرباز صفر تا درجه‌دار سرگرد و سردار دیده می‌شود. هزاران صهیونیست نیز برای همیشه معلول شده و شمار زیادی نیز کارشان به روانشناس و دیوانه خانه کشیده شده است. صدها هزار نفری هم که از اسرائیل فرار کرده‌اند را هم در نظر بگیرید. این سوای از خسارات مادی و تلفاتی است که علاوه‌بر حماس، از حزب‌الله لبنان، عراق و یمنی‌ها خورده‌اند. فقط به عنوان دو نمونه جدید، یادآوری می‌کنیم که مدیر بندر راهبردی ایلات چند روز پیش گفت طی 5 ماه گذشته فقط 2 کشتی توانسته‌اند در این بندر پهلو بگیرند و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین این رژیم نیز گفت تورم باعث شده از سوپرمارکت‌ها هم قسطی خرید کنند!
در چنین شرایطی ناگهان خبر می‌رسد، مقامات بلندپایه نظامی- اطلاعاتی رژیم صهیونیستی استعفا کرده و گفته‌اند، می‌خواهند لباس نظامی را برای همیشه از تن بیرون کنند. استعفا در این سطح و در اوج جنگ، یک معنا بیشتر ندارد: شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی که غرب هیچ محدودیتی در حمایت از آن ندارد!
در نخستین روز از ایام عید پسح (عید یهودیان) رسانه‌های صهیونیستی گفتند انتظار می‌رود پس از این عید، شماری دیگر از مقامات ارشد ارتش اشغالگر استعفا کنند. این خبر پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی یعنی «آهارون خلیوا» منتشر شده است. پیش از این «یهودا فاکس»، رئیس فرمانده مرکزی ارتش این رژیم نیز استعفا کرده بود. همین‌طور سرتیپ «عامیت ساعر» رئیس بخش تحقیقات آمر. روزنامه «هاآرتص» در واکنش به این استعفاهای پی‌در‌پی وسط بزرگ‌ترین جنگ تاریخ رژیم صهیونیستی نوشت: «ساعت شنی را برای آغاز استعفای سایر رؤسای دستگاه‌های امنیتی و نظامی برمی‌گرداند....» هرئل، تحلیلگر امور نظامی در این روزنامه نوشت: «این استعفاها، نتانیاهو را به گوشه‌ رینگ می‌اندازد، زیرا او تنها کسی است که تاکنون از برعهده گرفتن مسئولیت شکست خودداری کرده است.»
نقش واتس‌آپ در کشتار فلسطینی‌ها!
از آن‌سو، خبرهای تکمیلی جدیدی از نقش «هوش مصنوعی» در جنایات اسرائیل منتشر شده است. پیش از این اعلام شده بود این رژیم با استفاده از هوش مصنوعی و کمک‌های فنی گوگل، دست به کشتار غیرنظامیان ساکن غزه می‌زند. طبق این گزارش‌ها برنامه «واتس‌آپ» که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است به طرح رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها از طریق یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می‌کند. رژیم صهیونیستی از سامانه‌ای که مجهز به هوش مصنوعی است به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینی‌ها در غزه و سپس هدف قرار دادن آنها استفاده می‌کند. این سامانه ۳۷هزار فلسطینی را زیر نظر دارد. منابعی در ارتش این رژیم و دستگاه‌های اطلاعاتی آن اعتراف کرده‌اند که فلسطینی‌ها را هنگامی که در خانه و در جمع خانواده حضور دارند نیز هدف قرار می‌دهند.