kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

کیهان و خوانندگان

 
 
*جالب است بدانیم که در رزمایش بهمن ماه سال گذشته سپاه پاسداران، پایگاه هوائی نواتیم اسرائیل شبیه‌سازی شد و به صورت تمرینی هدف قرار گرفت. اما اکنون با عملیات وعده صادق، آنچه در گفته‌ها و رزمایش‌های تمرینی مطرح می‌شد، محقق شده است.این به معنای آن است که رژیم صهیونیستی از این پس به مثابه یک هدف در دسترس همیشه در تیررس سامانه‌های آفندی ایران است و مقابله با این رژیم دیگر یک پدیده نبوده بلکه یک امر عادی خواهد بود.
کبیری
* موفقیت ایران در پاسخ به جنایت اسرائیل دستاوردی ستودنی است. چراکه بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک از ایران به سمت رژیم صهیونیستی روانه شدند و با این که مسیر پهپادها نیز مشخص بود و رسماً حرکت پهپادها اعلام شد؛ به گونه‌ای که مردم معمولی در کشورهای گوناگون هم آنها را مشاهده کردند، اما با وجود این، کوچک‌ترین خللی در نتیجه عملیات و نیز حرکت پهپادها ایجاد نشد.
امامی‌پور
* اقدام تنبیهی ایران در عملیات وعده صادق با وجود اینکه رکوردهایی، همچون «بزرگ‌ترین حمله پهپادی جهان» را ثبت کرد؛ اما باید گفت یک حمله تمام‌عیار و همه‌جانبه‌ نبود؛ چرا که هدف تنبیه رژیم بود و ایران این مطلب را از قبل هم اعلام کرده بود. با این حال، دستاوردهای این عملیات شگرف در کارنامه موفقیت‌های جمهوری اسلامی یرای همیشه ثبت شد.
سروری
* اسرائیل هر چقدر تنش با ایران را بیشتر بکند به تبع آن نیاز بیشتری به تأمین بودجه نظامی پیدا خواهد کرد در نتیجه بدهی‌های اسرائیل سنگین‌تر شده و اقتصاد این رژیم بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در همین رابطه اعلام کرده است بدهی اسرائیل در سال گذشته میلادی 160 میلیارد شیکل (43 میلیارد دلار) افزایش یافته که نیمی از آن، یعنی 81 میلیارد شیکل از زمان آغاز جنگ غزه بوده است.
میانجی
*در کنار باور قلبی به خداوند و ایمان به فرامین امام خامنه‌ای رهبر و ولی امر مسلمین جهان که از عوامل اصلی موفقیت‌آمیز بودن عملیات وعده صادق به شمار می‌رود،باید اعلام انزجار عمومی مردم از رژیم غاصب صهیونیستی با راهپیمایی میلیونی ایرانی‌ها در اقصی نقاط کشور در روز قدس و درخواست تنبیه رژیم صهیونیستی از اصلی‌ترین پشتوانه‌های موفقیت این عملیات نام برد.
مطلق
* همکاری مناسب و حداکثری میان نهادهای دولتی و نیروهای مسلح و همچنین اتحاد و پشتیبانی همه بخش‌های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی نیروهای مسلح در سه بخش ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت کامل جغرافیای ایران و مقابله با هر گونه واکنش احتمالی رژیم منحوس صهیونیستی پشتوانه مهمی در موفقیت این عملیات به شمار می‌آید که نباید از دید پنهان بماند.
رفعتی
*در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، جمهوری اسلامی ایران در شرایطی قرار گرفت که اگر پاسخ مناسبی داده نمی‌شد و متجاوز تنبیه نمی‌گردید، دشمن متجاوز جری‌تر می‌شد. بنابر این فرماندهان نظامی ایران با لحاظ همه جوانب‌، پاسخی پشیمان‌کننده و محدود و در حد تنبیه دادند تا به گسترش جنگ نیز منجر نشود.
حمزئی
* ملتهب کردن بازار ارز و طلا، فرار سرمایه از کشور، تحمیل تورم از طریق ایجاد التهابات امنیتی، بزرگنمایی مشکلات اقتصادی و کوچک شمردن تلاش‌های مسئولان در حل مشکلات اقتصادی و... از اموری است که دشمن در این شرایط از آنها استفاده خواهد کرد. بنابراین ادامه نبرد نظامی وعده صادق امروز بر عهده فرماندهان اقتصادی کشورمان است که امیدواریم همانند فرماندهان نظامی پیروز و سربلند باشند.
دیندار
*اسرائیلی‌ها به ویژه اعضای کابینه شکست خورده نتانیاهو تصور‌شان این است که تحت حمایت دولت بایدن و با پول کاخ سفید می‌توانند علیه ایران دست به قمار بزنند. اما بن سبطی پژوهشگر مرکز مطالعات امنیتی رژیم صهیونیستی در تحلیل خود در این مورد گفته است، اگر جنگ با ایران چند هفته طول بکشد و هر روز هزاران موشک به سمت ما شلیک شود چه کاری می‌توانیم بکنیم؟
ناهیدی
*در بیچارگی اسرائیلی‌ها همین بس که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به درخواست تل‌آویو پاسخ منفی داده و گفته نمی‌تواند سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را «تروریستی» اعلام کند. بورل همچنین تأکید کرده به نفع همه است که شاهد رویارویی منطقه‌ای نباشیم.
آزادبیگی
*آن چیزی که بیش از همه براندازان مدعی اصلاح‌طلبی را عصبانی می‌کند گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول درخصوص چشم‌انداز اقتصادی جهان است که به تازگی منتشر شده است. این گزارش‌، رشد اقتصادی ایران در سال 2023 را 4/7 درصد اعلام کرده است. این در حالی است که این نهاد بین‌المللی در گزارش پیشین خود در ماه پاییز رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی را 3 درصد برآورد کرده بود. به کدخدا‌پرستان باید گفت از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.
توتونچی
*اسرائیل تاکنون هزینه سنگینی روی دست آمریکا گذاشته به گونه‌ای که فقط در یک مورد فرمانده نیروی دریایی آمریکا خبر داده این کشور دست‌کم یک میلیارد دلار برای مقابله با 130 حمله به کشتی‌های آمریکایی در خاورمیانه طی شش ماه گذشته هزینه کرده است.آمریکایی‌ها باید به این حمایت حماقت‌آمیز پایان دهند.
تابش
* از زحمات کارکنان محترم نیروی انتظامی در مقابله با پدیده شوم بدحجابی و بی‌حجابی (که امنیت و سلامت اخلاقی و رفتاری جامعه به خصوص جوانان را هدف قرار داده)، صمیمانه متشکریم. ان شاءالله این اقدام خداپسندانه که مورد حمایت اکثریت مطلق مردم مؤمن و خداجوی ایران اسلامی هم قرار دارد، بی‌وقفه و مستمر ادامه داشته باشد و تحت تأثیر جوسازی‌های معاندین و مغرضین قرار نگيرد. درود بر شما غیورمردان فراجا.
هدایتی
 * تمامی گروهک‌های برانداز آرزو داشتند که شیطان بزرگ یا فرزندنامشروعش رژیم جعلی در مقطعی با جمهوری اسلامی وارد جنگ شوند و جمهوری اسلامی هم سقوط کند و این‌ها هم در رأس قدرت قرار بگیرند. امّا با وعده صادق و موشکباران مقرهای نظامی اشغالگران متوجه قدرت جمهوری اسلامی و پوشالی بودن رژیم رو به افول صهیونیستی شدند و امیدهایشان به یأس مبدل شد.
گودرزی
* در کنار کمک‌های خارجی به گروهک جنایتکارموسوم به جیش‌العدل در شرق کشور نباید از نقش تفرقه‌انگیز برخی افراد در استان سیستان و بلوچستان، چون مولوی عبدالحمید و مولوی نقشبندی به سادگی گذر کرد. توقع این بود که عبدالحمید با محکومیت اقدام جنایتکارانه این گروهک تروریستی در چابهار و راسک مانع از آن شود اما او این کار را نکرد بلکه به نوعی این جنایات را توجیه هم کرد!
ایزدپرست
* چرا با ترک فعل دستگاه‌های مسئول حجاب برخورد نمی‌شود؟ مدعی‌العموم چرا ورود نمی‌کند؟ مسئولان امر در برابر جنگ نرم نبایدمنفعلانه برخورد ‌کنند.
دهقان
* درب بطری‌های پلاستیکی که به نظر ما بی‌ارزش تلقی می‌شوند، می‌تواند به جای قرارگرفتن در میان زباله‌ها و آسیب زدن به محیط زیست، به خرید و اهدای ویلچرهایی منجر شود و امید به زندگی را در یک خانواده زنده کنند. لذا از هموطنان تقاضا می‌شود به هیچ وجه درب پلاستیکی بطری‌ها را دور نریزند.
غلامی
* علی‌رغم اطلاع آمریکا، رژیم صهیونیستی و بیش از ۲۰ کشور و تعدادی از اعضای ناتو از حمله جمهوری اسلامی؛ برای اینکه موشک‌ها و پهپادهای ایران را منحرف یا محدود کنند تا به اسرائیل نرسد هزینه‌های گزاف مادی و معنوی بسیاری پرداختند، اما موشک‌ها و پهپادهای نیروهای سپاه به اهداف مورد نظر اصابت کرد و حیثیت نداشته غرب را برباد داد.
محمدی