kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

نهاده نسیه به دامداران و مرغداران داده می‌شود

 
 
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت که امسال سیاست تحویل‌ نهاده مدت‌دار به دامداران و مرغداران با توجه به تجربه‌ خوبی که از سال گذشته داشتیم ادامه می‌یابد.
حسین شیرزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از ادامه فروش نهاده مدت‌دار در سال جاری خبر داد و افزود: در شش ماهه دوم سال گذشته نزدیک به 900 هزار تن جو، یک میلیون و 500 هزار تن ذرت به‌صورت نسیه و مدت‌دار با چک و سفته و ضمانت‌نامه بانکی به جامعه هدف بهره‌بردار عرضه شده است. 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: از یک میلیون تن سویا که طی سال قبل عرضه شد حدود 100 هزار تن کنجاله سویا به‌صورت نسیه بوده است. در مجموع بیش از 87 درصد فروش‌ها در نهاده جو، 75 درصد فروش ذرت و 12 درصد کنجاله سویا نیز به‌صورت نسیه و مدت‌دار سه تا شش ماهه و در برخی استان‌های محروم هشت ماهه، به دامداران و مرغداران کشور تحویل داده شده است.
شیرزاد افزود: نتایج این سیاست‌های حمایتی تاکنون بازگشت بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور، رشد تولید گوشت سفید، دیرکشتاری در دام سبک، تشویق به پروار‌بندی گوساله پای پروار، تشویق به جوجه‌ریزی تا 152 میلیون قطعه بوده است. 
وی تصریح کرد: افزایش وزن مرغ‌هایی که امروزه روانه کشتارگاه‌ها می‌شوند، موجب افزایش ذخایر گوشت کشور، جلوگیری از کشتار دام مولد و رشد اشتغال در صنعت دام و طیور شده است.