kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
یک فیلمنامه‌نویس:

«سکو»ها سینما و فرهنگ را نابود کردند!(اخبار ادبی و هنری)

 

چیستا یثربی فیلمنامه‌نویس با انتقاد از وضعیت سریال‌های نمایش خانگی گفت: اسفا که تولیدات سکو‌ها امروزه شبیه به صفحات زرد و چرک اینستاگرام شده است! اغلب آثار بدون تعمق و تفکر تولید می‌شوند. محتوای‌شان مانند صفحات پوچ فضای مجازی است. این بسیار بد است که ما پاشنه آشیل فرهنگی کشور یعنی سینما را به حال خود رها کرده‌ایم.
این فیلمنامه‌نویس در گفت‌وگو با سینماپرس افزود: رهاشدگی شبکه نمایش خانگی و تولیدات آثار کم‌جان و کم‌عمق و کم‌مایه در این حوزه تبعات منفی بسیاری را برای جامعه و به خصوص فرهنگ و هنر کشور در پی دارد که یکی از مهم‌ترین این تبعات از بین رفتن همیشگی سینمای اصیل، ارزشمند، اندیشه‌ورز و فاخر است.
وی با بیان اینکه سکو‌ها سینما و فرهنگ را نابود کردند تصریح کرد: این بسیار تلخ است که ما مفهوم متعالی فرهنگ غنی ادبیات کشورمان را در این انبوه سریال‌های نمایش خانگی نمی‌بینیم. سازندگان این آثار اگر به ادبیات غنی کشورمان تکیه می‌کردند می‌توانستند دست به شانه افرادی مثل نظامی گنجوی بزنند و سریال‌هایی با مثلاً با محوریت داستان لیلی و مجنون و خسرو و شیرین مدرن را بنویسند و بسازند که در دنیا بدرخشد. یثربی تصریح کرد: چرا سریال‌های خانگی خیانت و ازدواج سفید و اعتیاد را رواج می‌دهند و مجوز می‌گیرند و کسی هم جلوی پخش و عرضه آن‌ها را نمی‌گیرد؟ در دوره ما هرگز این آثار مجوز نمی‌گرفت! آیا سیاستی جز این است که هنر را در سطح محتوای سخیف اینستاگرامی ببرند؟ من صراحتاً تأکید می‌کنم کسانی که با هنر مشکل دارند اجازه می‌دهند تا این آثار ساخته شوند.