kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

اعلام روش‌های جمع‌آوری زکات فطره از سوی کمیته امداد و بهزیستی

 
 
کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور روش‌های پرداخت زکات فطره برای کمک به مددجویان را اعلام کردند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با تشریح روش‌های مختلف برای پرداخت زکات فطره گفت: شهروندان می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #5 *۸۸۷۷* زکات فطره خود را به دست نیازمندان برسانند. همچنین امکان پرداخت زکات فطره از طریق مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس Emdad.ir فراهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده افزود: همانند سال‌های گذشته، امسال نیز پایگاه‌های دارای مجوز از سوی شورای عالی زکات کشور در سطح معابر و مراکز برپایی نماز عید سعید فطر مستقر هستند. امسال ۵۰هزار پایگاه در سطح کشور با مجوز شورای عالی زکات، وظیفه جمع‌آوری زکات فطره شهروندان را برعهده دارند.
آسوده اظهار داشت: امسال ظرفیت دیگری نیز برای پرداخت فطریه پیش‌بینی شده و مردم می‌توانند از طریق نانوایی‌های سراسر کشور و با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان تعبیه شده، فطریه و کفاره خود را پرداخت کنند. خانواده‌های هدف برای فطریه از قبل شناسایی شده‌اند و نیات مردم در موضوع فطریه به سرعت به دست خانواده‌های نیازمند خواهد رسید.
 روش پرداخت فطره از طریق بهزیستی
رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به برگزاری پویش «مثبت ماه» گفت: هموطنان می‌توانند با شرکت در این پویش جهت پرداخت فطریه (عام‌، سادات) و کفارات از طریق درگاه‌های مشارکت سازمان بهزیستی اقدام کنند.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی، سید محمدجواد حسینی درخصوص شیوه مشارکت مردم در این پویش بیان داشت: مردم کشورمان می‌توانند در ایام عید سعید فطر با شماره‌گیری کد دستوری #۱۲۳* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ به نام هدایای خاص مشارکت‌های مردمی نزد بانک مرکزی و یا ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳ و از طریق درگاه اینترنتی
mosharekat.behzisti.ir  دراین پویش شرکت کنند.