kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

خدمات‌رسانی ویژه مترو و اتوبوسرانی تهران به نمازگزاران در روز عید فطر

 
 
شرکت مترو و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خدمات ویژه‌ای برای شهروندان در روز عید فطر تدارک دیده‌اند.
مدیر ارتباطات شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه به منظور تسهیل در تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، سرویس‌دهی در خطوط هفت‌گانه مترو افزایش می‌یابد، گفت: خدمات‌رسانی در خطوط درون‌شهری از ساعت ۴ صبح و در خطوط اقماری، از جمله فرودگاه مهرآباد، خط پرند و خط پنج از ساعت ۵:۳۰ آغاز می‌شود.
به گزارش شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه،‌ هادی زند افزود: در این روز تعداد حرکت قطارها در مقایسه با برنامه عادی در روزهای تعطیل افزایش می‌یابد و سرویس‌دهی در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ (درون‌شهری) با حداقل سرفاصله حرکت قطارها نسبت به روزهای عادی انجام خواهد شد. خدمات رایگان از ساعت ۴ صبح تا زمان اقامه نماز در تمام ایستگاه‌های خطوط درون‌شهری و بعد از پایان نماز فقط در ایستگاه‌های هدف که در مسیر بازگشت نمازگزاران از مصلی قرار دارند، ارائه خواهد شد. همچنین تردد مسافران در همه ایستگاه‌های متروی تهران به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و در صورت ازدحام جمعیت، قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهد شد.
 آمادگی اتوبوسرانی تهران 
برای خدمت‌رسانی به نمازگزاران
همچنین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات رایگان حمل‌ونقلی به شهروندان از تمامی نقاط پایتخت به محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اندیشیده شده است و ناوگان اتوبوسرانی با آمادگی کامل در خدمت نمازگزاران گرامی خواهد بود.
به گزارش شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، مهدی علیزاده ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، علاوه‌بر تقویت خطوط عبوری و منتهی به محل مراسم با اختصاص ناوگان ویژه از تمام ظرفیت چه در بخش خصوصی و چه ملکی برای ارائه خدمات حمل‌ونقلی استفاده می‌شود. چهارراه تهرانپارس، پایانه آزادی، میدان خراسان پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، شهرک شهید محلاتی، پایانه علم و صنعت، میدان رسالت، میدان راه‌آهن، میدان ولی‌عصر(عج)، پایانه متروی صادقیه و میدان صادقیه، مبادی و میادینی هستند که شهروندان می‌توانند از طریق اتوبوس برای اقامه نماز به مصلای تهران عزیمت کنند.
علیزاده افزود: از آنجا که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) شهرری نیز نماز عید سعید فطر اقامه خواهد شد، همانند سنوات قبل با هماهنگی‌های صورت‌گرفته از مسیرهای مختلف منتهی به حرم، خدمات‌رسانی به شهروندان عزیز شهرری نیز انجام می‌شود. همچنین خودروهای امدادی برای پشتیبانی فنی ناوگان پیش‌بینی شده و عمده‌ترین عملیات انتقال نمازگزاران عزیز در صبح عید سعید فطر برعهده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خواهد بود.
اختصاص 4هزار پارکینگ رایگان برای نماز عید فطر
از سوی دیگر، مدیر پایانه بیهقی تهران با بیان اینکه به دلیل همجواری پایانه بیهقی با مصلای امام خمینی(ره) همچون سنوات گذشته این پایانه افتخار میزبانی از نمازگزاران عید فطر را دارد، به ایسنا گفت: با همکاری شرکت‌های مسافربری مقرر شد، سفرهای پایانه از ساعت ۲۳ روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین تا ساعت ۱۲ ظهر روز عید سعید فطر به حالت تعلیق درآمده و فروش بلیت و تردد اتوبوس‌ها در پایانه، مجدداً آغاز شود. برای جابه‌جایی و انتقال نمازگزاران جانباز و توان‌یاب نیز از طریق تاکسی‌های مستقر در پایانه بیهقی به محل برپایی نماز عید سعید فطر تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
علی رامشینی، با بیان اینکه پارکینگ پایانه بیهقی با اختصاص چهار هزار پارکینگ، میزبان نمازگزاران عید سعید فطر خواهد بود، افزود: برای تسهیل تردد خودروهای نمازگزاران در این روز، پارکینگ پایانه بیهقی با صدور قبض‌های ویژه از صبح روز عید سعید فطر تا پایان مراسم به صورت رایگان مهیای خدمت‌رسانی به نمازگزاران خواهد بود.
 سرویس‌رسانی تاکسیرانی شهر تهران
 به نمازگزاران عید سعید فطر
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران هم گفت: این سازمان از بامداد روز عید سعید فطر با ۴۶۰ دستگاه تاکسی ون از مبادی مختلف شهروندان و نمازگزاران را به مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) منتقل می‌کنند و پس از برگزاری مراسم نیز نمازگزاران را به مبادی بازمی‌گردانند.
به گزارش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، شادی مالکی افزود: ایستگاه متروی سهروردی، پارکینگ بیهقی، پارکینگ مستضعفان، پل سیدخندان، ضلع شمالی بزرگراه شهید سلیمانی، پارکینگ حکمت صدرا و گلگشت، تونل رسالت تا پل مدرس و پارکینگ راه‌آهن و عمومی پارس آبان، مسیرهای خدمت‌رسانی سازمان تاکسیرانی در روز عید فطر است.