kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
آمریکا

 باز هم تیراندازی‌های مرگبار

 
 
 
 تیراندازی در کلوبی در حومه میامی در ایالت فلوریدای آمریکا ۲ کشته و هفت زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، این حادثه روز شنبه پس از بروز نزاع میان مشتریان کلوب آغاز شد و یک مامور امنیتی مداخله کرد. در همین حین، یک فرد ناشناس با اقدام به تیرانداز موجب کشته شدن این مامور امنیتی شد.
در ادامه و تیراندازی‌های ماموران پلیس، ضارب مسلح کشته شد و یک مامور پلیس و ۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
ایالات‌متحده در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل‌توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته‌جمعی بوده است.
سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیش‌تر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲هزار نفر در آمریکا با سلاح‌ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.
از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنائی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داد.
بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنائی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. 
همچنین به گزارش میزان به نقل از سی‌بی‌اس، دو دانش‌آموز یک دبیرستان در شیکاگو هدف تیراندازی قرار گرفتند؛ این دومین تیراندازی است که دانش‌آموزان این مدرسه را درگیر کرده است.
براساس گزارش پلیس، تیراندازی به سمت دو دانش‌آموز ۱۶ و ۱۸ساله از سوی یک خودرو انجام شد و هنوز بازداشتی در این رابطه صورت نگرفته است.
هر دو قربانی با شرایط پایدار به بیمارستان منتقل شدند.
تاکنون کسی در رابطه با این تیراندازی دستگیر نشده، اما تحقیقات آغاز شده است.
در ماه ژانویه (دی)، یک دانش‌آموز همین مدرسه هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد؛ در حادثه یادشده دو دانش‌آموز دیگر نیز زخمی شدند.
در عین حال، براساس گزارش اِی‌بی‌سی، در حالی که هنوز تعطیلات آخر هفته به پایان نرسیده بود، دست‌کم ۱۰ تیراندازی در شیکاگو رخ داد که دو کشته برجای گذاشت.
به گزارش گان ویلونس آرشیو، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی چهارهزار و ۲۳۷ آمریکایی بر اثر خشونت مسلحانه اعم از قتل، خودکشی، تیراندازی تصادفی، تیراندازی جمعی و کشتار جمعی مسلحانه، جان خود را از دست دادند. ضمن اینکه ۷هزار و ۵۲۸ نفر بر اثر این حوادث زخمی شدند.
۳۶۲ نفر از کشته‌شدگان کودک و نوجوان هستند و ۷۸۴ کودک و نوجوان نیز بر اثر این حوادث زخمی شدند.
آمریکا در سه ماه نخست سال جاری میلادی شاهد ۱۰۲ مورد تیراندازی جمعی بود؛ ۹ مورد کشتار جمعی مسلحانه نیز در این کشور ثبت شد.