kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱

رشد 18 درصدی ارزش صادراتی زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲

 

آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال ۱۴۰۲ زنجیره فولاد کشور منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال 1402 زنجیره فولاد کشور را منتشر کرد.
براساس این گزارش رشد 18 درصدی ارزش صادراتی زنجیره فولاد (معادل تقریبی یک میلیارد و 200 میلیون دلار) و صادرات حدود 30 میلیون تن از محصولات زنجیره فولاد با (جهش 66 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته) رسیده است.
همچنین افزایش چهار و سه دهم درصدی حجم صادرات فولاد میانی هم به دلیل رشد 23 و یک دهم درصدی حجم صادرات اسلب به وجود آمده است.
 کاهش پنج و شش دهم درصدی ارزش صادراتی میلگرد (کاهش 75 میلیون دلاری) نیز همزمان با افزایش پنج و چهار دهم درصدی حجم صادرات آن بوده است.
 رشد 621 درصدی (بیش از هفت برابر شدن) حجم صادرات کنسانتره سنگ آهن را هم باید از جمله آمار عملکرد زنجیره فولاد در سال 1402 عنوان کرد.
انجمن جهانی فولاد هم در جدیدترین گزارش خود فهرست ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد را اعلام کرد که بر این اساس، ایران بالاترین رشد تولید فولاد خام را طی نخستین ماه سال ۲۰۲۴ میلادی با دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن در میان این کشورها با 39 و سه دهم درصد ثبت کرد. طبق این گزارش، ایران در رتبه نهم از بیشترین تولیدکنندگان فولاد قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، در بین 10 کشور برتر تولیدکننده فولاد خام در ماه ژانویه ۲۰۲۴ به ترتیب چین (۷۷میلیون تن، کاهش حدود هفت درصدی)، هند (12 و نیم میلیون تن، افزایش هفت و سه دهم درصدی)، ژاپن (هفت و نیم میلیون تن، افزایش شش دهم درصدی) در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.
 آمریکا (شش و هشت دهم میلیون تن، کاهش سه دهم درصدی)، روسیه (شش و دو دهم میلیون تن، افزایش یک و دو دهم درصدی)، کره جنوبی (حدود شش میلیون تن، افزایش یک و نیم درصدی)، ترکیه (سه و دو دهم میلیون تن، افزایش 24 و هفت دهم درصدی)، آلمان (دو و 9 دهم میلیون تن، کاهش ۹ دهم درصدی)، ایران (دو و شش دهم میلیون تن، افزایش 39 و سه دهم درصدی) و برزیل (دو و نیم میلیون تن، کاهش هفت و دو دهم درصدی) هم در جایگاه‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.