kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳

از «پایتخت 7» چه خبر؟ (اخبار ادبی و هنری)

کارگردان مجموعه تلویزیونی «پایتخت» از آخرین وضعیت ساخت فصل هفتم این سریال خبر داد.
 
 
 
پس از حواشی فصل ششم «پایتخت» و گرفتار شدن «پایتخت6» در باتلاق ضعف شدید ساختاری و ابتذال محتوایی، تولید فصل‌های بعدی این سریال متوقف شد. اتفاقی که دلیل آن به طور آشکار به ضعف نظارت کیفی و محتوایی دست‌اندرکاران وقت سیما بر این فصل از پایتخت برمی‌گردد. اما مدتی است که پرونده تولید «پایتخت 7» به جریان افتاده است. با توجه به روند رو به افول پایتخت از فصل چهارم و اتفاقات افتضاح «پایتخت6» به نظر می‌رسد که وسواس و حساسیت در نظارت و مدیریت این پروژه امری منطقی و لازم است. نکته‌ای که در صحبت‌های اخیر کارگردان پایتخت نیز روشن است و همراهی حمایتی و هدایتی مدیران سیما برای رسیدن به نتیجه‌ای مثبت، لازم است.
سیروس مقدم، کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی «پایتخت» در گفت‌وگو با میزان با اظهار امیدواری از ساخت ادامه سریال «پایتخت» گفت: این اتفاق با همراهی معاونت سیما در حال پیگیری است و چندین ماه است که در جلسات مستمر مشغول رایزنی هستیم و به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم‌ کرد.
وی با اشاره به مؤلفه جذابیت در آثار تلویزیونی تصریح کرد: کار تصویری باید جذاب باشد تا مخاطب را پای گیرنده‌های تلویزیون نگه دارد. اگر سریال یا برنامه‌ای موفق بوده حتماً به این مؤلفه اهمیت داده و مخاطب هم آن را پسندیده‌ است.
کارگردان سریال‌های رمضانی «اغما» و «روز حسرت» با اشاره به علاقه‌مندی‌اش به برنامه‌های تلویزیون گفت: در ایام عید چند برنامه دیدم که جذبم کرد. یکی از آن‌ها برنامه‌ «محفل» بود که کار قابل قبولی بود و به دلیل جذابیت‌هایش مخاطب آن را پسندیده است.