kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱

خواندنی از ورزش 

 
 
* در حالی که هیئت ‌رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی 26 فروردین ماه را به عنوان تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون پیشنهاد داده بود، باز هم انتخابات این فدراسیون به تعویق افتاد. ابتدا قرار بود 7 بهمن ماه سال گذشته مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار شود که با اعتراض برخی کاندیداها و تأیید وزارت ورزش و جوانان به تعویق افتاد. در ادامه فرآیند ثبت‌نام دوباره برای کمیسیون‌های این فدراسیون برگزار شد که به نظر می‌رسد این داستان دلیل اصلی تعویق دوباره انتخابات این فدراسیون است. فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی پس از استعفای یوسف بهتری از ریاست، از روز 29 آذر ماه با سرپرستی مجید زارعیان اداره می‌شود. یوسف بهتری، تورج علی عنصری، افشین هادی چگینی، محمد ضیایی، محمد عسگری، سیدمحسن حسینی، حسین شهرکی، جاسم منوچهری، یوسف جاویدان، فرهاد طاووسی و حمیدرضا پارسی‌منش، 11 کاندیدایی هستند که برای ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کرده‌اند.
* پنجمین جلسه ستاد اجرائی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ به ریاست غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. این نشست به ریاست غفور کارگری رئیس و با حضور سید محمدپولادگر سرپرست کاروان، مریم کاظمی‌پور نایب‌ رئیس بانوان، علی اصغر حسن‌زاده سرپرست دبیراجرائی و مسئول ستاد دائمی بازی‌ها و مدیران کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد. در این نشست درخصوص مواردی نظیر مکمل‌های مورد نیاز ورزشکاران، پیگیری پرونده الکترونیک سلامت، خدمات پزشکی مورد نیاز ورزشکاران در اردوهای آمادگی، تغذیه، ماساژور، روان‌شناس، برگزاری دوره‌های آموزشی برای ورزشکاران درخصوص مواد نیروزا و... بحث و تبادل نظر شد.
*مراسم تجلیل از پیشکسوتان شطرنج با حضور ۷۰ چهره ارزنده این رشته در محل فدراسیون برگزار شد. آئین تجلیل از پیشکسوتان شطرنج ایران با حضور شادی پریدر سرپرست، مهدی شکوری نایب رئیس و کاظم دستگردی دبیر فدراسیون شطرنج در محل این فدراسیون برگزار شد. در این مراسم ۷۰ تن از پیشکسوتان برجسته و ارزنده تاریخ شطرنج ایران حضور داشتند. پریدر با تأکید بر اینکه پیشکسوتان شطرنج ایران برای وی و جامعه شطرنج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و همواره راه‌گشا و دلسوز شطرنج بوده‌اند، اظهار کرد: قصد داریم سوپر لیگ شطرنج پیشکسوتان را برگزار کنیم تا خاطرات جدیدی پدید آید و در نظر داریم مسابقاتی که می‌خواهیم برگزار کنیم، رتبه‌بندی نباشد تا آسیبی به ریتینگ پیشکسوتان عزیزمان وارد نشود. وی ادامه داد: قطعاً اعزام پیشکسوتان به مسابقات آسیایی و فرا ملی در دستور کارمان قرار دارد و این کار را انجام خواهیم داد تا همچنان تنور پیکارهای جذاب کهنه‌کاران شطرنجی داغ بماند.