kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۵۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی خبر داد

ثبت ۶ میلیون نفر بازدید از اماکن میراث فرهنگی



قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: از ۲۴ اسفند تا شامگاه ١٢ فروردین بیش از ۶میلیون نفر بازدید
 از موزه‌ها و اماکن میراث فرهنگی ثبت شد که حافظیه در صدر بازدیدها است.
به گزارش ایرنا، علی دارابی با اشاره به آمار بازدید از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی کشور در نوروز ۱۴۰۳ گفت: نوروز امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان تقارن «بهار قرآن و بهار طبیعت» بود و مردم مؤمن و دیندار حرمت این ماه را محترم شمردند. تحویل سال نو را مردم در اماکن و بقاع مذهبی و اماکن تاریخی گذراندند و در صدر همه حرم امام هشتم، امام رضا(ع) مثل همیشه مقصد مردم بود.
دارابی افزود: نوروز امسال، موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی، بناها و محوطه‌های تاریخی مورد اقبال گسترده مردم قرار گرفت. حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، عالی‌قاپو و نقش‌جهان، امیرچخماق و بافت تاریخی یزد، باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم در کرمان و اماکن دیگری در مازندران، گیلان، خوزستان، بوشهر، بندرعباس، اردبیل، تبریز و ارومیه و... از مکان‌های مهم برای بازدید مردم بود.
وی با اشاره به آمار ۱۷ روزه بازدیدکنندگان از موزه‌ها و اماکن میراث فرهنگی ادامه داد: از ۲۴ اسفند تا شامگاه ١٢ فروردین‌ماه بیش از ۶میلیون نفر بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن میراث فرهنگی ثبت شده است که در نوع خود کم‌نظیر است.
قائم‌مقام وزیر میراث‌ فرهنگی سه نکته کلیدی درباره سفرهای نوروزی و حال خوش ایرانیان را قابل توجه دانست و گفت: مردم به تدریج سفرهای داخلی و بازدید از ایران را در کانون توجهات خود قرار داده‌اند. گرانی تورهای خارجی و ترجیح مردم به سفر داخلی یکی از دلایل اقبال شهروندان به سفرهای داخلی است. اگرچه برخی سفرهای داخلی و هزینه پرواز و... هم در مواردی بالاست که نیاز به اقدامات حمایتی دارد.
دارابی بیان داشت: ستاد خدمات سفر مرکب از ٢٧ وزارتخانه و سازمان‌های اجرائی و... موفق شدند شرایط بهتری از گذشته را برای سیر و سیاحت داخلی فراهم کنند. بازدید رئیس‌جمهور و سفارش‌های لازم و حضور وزیران و اهتمام آقای ضرغامی و همکاران وزارت متبوع نقش مهمی در ارتقای خدمات‌رسانی داشته است.