kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۴۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش هشدار داد

جهش مصرف بنزین در 1403 با وجود خودروهای داخلی فعلی

 
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش، برای سال آینده، برآورد ما این است که میانگین مصرف بنزین هشت تا 10 درصد نسبت به امسال رشد خواهد کرد که دلیل آن مصرف بسیار بالای خودروهای ساخت داخل است.
جلیل سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت مصرف و تولید بنزین در کشور اظهار کرد: مصرف بنزین در ماه‌های مختلف سال متفاوت است اما به طور میانگین امسال حدود 115 میلیون لیتر در روز بنزین در کشور مصرف شده است.
او افزود: برای سال آینده، برآورد ما این است که میانگین مصرف بنزین هشت الی 10 درصد نسبت به امسال رشد خواهد کرد و به 124 الی 126 میلیون لیتر خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش تصریح کرد: خودروهای تولید داخل، عامل اصلی مصرف بالای بنزین در کشور است که با مصرف غیراستاندارد مشکل‌آفرین شده‌اند. همچنین به دلیل کندشدن اسقاط و از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده، شیب مصرف بنزین سالانه افزایش می‌یابد. 
همچنین کاظمی؛ مدیرعامل اسبق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور گفت: برای کاهش ناترازی بنزین در کشور باید به سمت متنوع کردن سبد سوختی حرکت کنیم که یکی از این راه‌ها اتکا به حمل‌ونقل برقی است. استفاده از خودرو‌های با مصرف بالای بنزین، منجر به ناترازی بنزین خواهد شد.  وی ادامه داد: خودروسازان باید اقدام به افزایش کیفیت خودرو‌های خود کنند و همچنین از موتور‌های با کیفیت استفاده کنند. واردات خودرو‌های خارجی باید آزاد شود و محدودیت‌ها از بین برود.