kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۳۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
جهت تأمین نظر شورای نگهبان

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ایرادات و ابهامات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
 
 
به گزارش مهر، یکی از اصلاحات مهم مجلس در لایحه بودجه سال آینده آن بود که در کلیه تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳، عبارت «سیاست‌های کلی برنامه هفتم» جایگزین «قانون برنامه هفتم پیشرفت» شود.
اصلاح عبارتی، حذف و افزودن متن و اصرار بر مصوبات قبلی از جمله دیگر اصلاحات مجلس درباره لایحه بودجه سال آینده کشور بود.
مصوبه مجلس درباره تسویه بدهی دولت
 به شرکت توانیر اصلاح شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه همچنین‌، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی کردند و در جریان این بررسی مصوبه مجلس درباره تسویه بدهی دولت به شرکت توانیر اصلاح شد.
 ارز تخصیصی برای واردات کالاهای اساسی و دارو
 افزایش یافت
علاوه‌بر این، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این جلسه و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ اعاده شده از شورای نگهبان، بندهای الف و ب تبصره ۴ این لایحه را اصلاح و تصویب کردند و ارز تخصیصی برای واردات کالاهای اساسی و دارو را
افزایش دادند.
 لایحه «ساماندهی کولبری و ملوانی» اصلاح شد
در همین راستا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی، کولبری و ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان را اصلاح کردند.
 لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی
 و دولت بحرین به داوری اصلاح شد
افزون بر این، در جلسه علنی چهارشنبه مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری (اعاده شده از شورای نگهبان) مورد بررسی قرار گرفت.
نمایندگان در جریان این بررسی، جهت تأمین نظر شورای نگهبان، لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت بحرین به داوری را اصلاح و تصویب کردند.