kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۲۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
مردان آتش- 3

خمپاره 60

 
ابوالقاسم محمدزاده
جنگ که شروع شد تازه کلاس سوم راهنمایی را تمام کرده بود که رگ غیرتش، مثل خیلی از هم سن و سال‌هایش جنبید و عضو بسیج شد تا پلی باشد برای رفتنش به جبهه.
تازه دوره آموزش نظامی‌اش تمام شده بود که راهی جبهه شد و در جبهه با توجه به سن و سال و قد و قواره‌اش او را به واحد خمپاره انداز فرستادند و پس از آموزش به‌کارگیری خمپاره انداز 60 میلی متری به گردان عملیاتی معرفی شد و به‌عنوان کمک خمپاره چی همراه گردان عمل‌کننده در عملیات کربلای 5 حضور پیدا کرد. 
عملیات به اوج خودش رسیده بود و احمد همراه گردان در حال پیشروی به سوی مواضع دشمن، در موقع لزوم از آتش خمپاره انداز برای درهم کوبیدن مواضع و تجمع نیروهای عراقی که در مقابل هجوم نیروهای ایرانی استقامت می‌کردند و آتش خمپاره و تیراندازی سلاح‌های سبک و سنگین رد و بدل می‌شد. گاهی گلوله‌های رسام دوشیکا و گاهی انفجار گلوله خمپاره و توپ فضا را می‌شکافت و بوی باروت سوخته و دود ناشی از انفجار گلوله منطقه عملیاتی را پوشانده بود.
 احمد نقابی در حالی که در مقابل دشمن از خمپاره انداز شصت استفاده می‌کرد و گلوله در دهانه قبضه خمپاره انداز 60 میلی متری می‌انداخت و نیروهای دشمن را زیر آتش خمپاره گرفته بود در اتر اصابت ترکش گلوله‌ای که از طرف دشمن شلیک شده بود به فیض عظمای شهادت نائل آمد و آسمانی شد.
موضوع: بسیجی شهید احمد نقابی