آموزشوپرورش اعلام کرد
برگزاری مشترک آزمون پذیرش در مدارس نمونهدولتی و استعدادهای درخشان
مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشوپرورش از برگزاری آزمونهای مشترک ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونهدولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خبر داد.
به گزارش وزارت آموزشوپرورش، آزمونهای ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونهدولتی (پایه دهم دبیرستانها و هنرستانها)، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ همزمان برگزار میشود و متقاضیان شرکت در این آزمون به سؤالات مشترک پاسخ خواهند داد.
پیشتر، آزمون مدارس نمونهدولتی و مدارس استعدادهای درخشان به صورت جداگانه برگزار میشد. مطابق بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش، ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی «۱۷» در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغالتحصیلان پایه نهم است.
همچنین در این بخشنامه آمده است: هر داوطلب صرفاً میتواند در نمونه برگ تقاضای ثبتنام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری(علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند. داوطلبان برای دریافت شیوهنامه و ثبتنام در آزمون ورودی، از روز سهشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تا روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزشوپرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. همه مراحل ثبتنام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج، درخواست تجدیدنظر و دریافت پاسخ آن، از طریق سامانه یادشده انجام خواهد شد.
شرکتکنندگان آزمون ورودی پایه دهم سال گذشته مدارس سمپاد، ۸۶هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این تعداد، ۵۰هزار و ۶۳۸ دانشآموز دختر و ۳۵هزار و ۵۳۰ دانشآموز پسر بودهاند.