کد خبر: ۲۷۹۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

کشاورزان خشمگین آلمانی با تراکتورهایشان به خیابا‌ن‌ها بازگشتند



کشاورزان آلمانی بار دیگر در برخی ایالات آلمان در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی دولت با تراکتورهای خود به خیابان‌ها ریختند.
بر اساس گزارش وب‌سایت «دی سایت»، کشاورزان آلمانی بار دیگر علیه برنامه‌ریزی دولت برای حذف یارانه‌ها تظاهرات کردند. آن‌ها در بعضی مناطق با تراکتورهای خود حمل‌ونقل عمومی را متوقف کردند. کشاورزان آلمانی هفته گذشته نیز با تراکتورهای خود در برلین تظاهرات برگزار کرده و به حذف یارانه در این حوزه اعتراض کرده بودند. به گزارش تسنیم به نقل از «دی سایت»، پلیس آلمان اعلام کرد: در اشتوتگارت، تراکتورها بخشی از حمل‌ونقل شهری را در روز پنج‌شنبه متوقف کردند. از رانندگان خواسته شد تا از رفتن به مناطقی که تحت تاثیر این اعتصاب‌ها قرار گرفتند اجتناب کنند یا به وسایل حمل‌ونقل دیگر روی آورند. بر اساس این گزارش دولت فدرال آلمان قصد دارد یارانه‌های دیزل کشاورزی و معافیت از مالیات وسایل نقلیه برای ماشین‌آلات کشاورزی و جنگل‌داری را لغو کند. با این اقدامات و اقدامات دیگر دولت می‌خواهد شکاف‌های موجود در بودجه فدرال را ببندد. کشاورزان از بار مالی اضافی در نتیجه این اقدامات می‌ترسند. انجمن کشاورزان آلمان خواستار تظاهرات روز دوشنبه در برلین شده و تهدید کرده است در صورت اجرای این طرح اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.