kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

بنزین ۱۵۰۰ تومانی در همه جایگاه‌های تهران موجود است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر بنزین 1500 تومانی در همه جایگاه‌های تهران و حتی کشور عرضه می‌شود. البته شب یلدا (جمعه) به دلیل شلوغی زیاد، این فرآیند را متوقف کردیم.

«جعفر سالاری‌نسب» در گفت‌و‌گو با ایسنا، در پاسخ به این سؤال که چرا در برخی از جایگاه‌های سوخت تهران بنزین 1500 تومانی عرضه نمی‌شود؟ گفت: با توجه به اینکه شب‌ جمعه (مصادف با شب یلدا) شلوغی زیادی را شاهد بودیم، کار را متوقف کردیم تا صبح جمعه انجام دهیم. بنابراین چند جایگاه تهران به صورت محدود و با خواست خودمان امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت را نداشتند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: 60 لیتر بنزین 1500 تومانی در کارت‌های سوخت شارژ شده است و اگر جایگاهی در این حوزه تخلفی داشته باشد با آن برخورد خواهیم کرد. اما چنین چیزی نخواهد بود.
به گفته سالاری‌نسب، همه جایگاه‌های تهران و حتی سراسر کشور به صورت 100 درصدی امکان استفاده از کارت‌های سوخت را دارند. اگر مشکلی در این حوزه وجود داشت مردم می‌توانند به سامانه 09627 گزارش دهند.
گفتنی است هفته گذشته حمله هکری به جایگاه‌های سوخت کشور صورت گرفت که در فرآیند سوختگیری جایگاه‌ها اختلال ایجاد کرد. هرچند این با تلاش‌های دستگاه‌های مسئول، بلافاصله امکان سوخت‌گیری آفلاین فراهم و در کمتر از 24 ساعت آرامش به جایگاه‌ها بازگشت، با این حال همچنان دلایل و راه نفوذ هکرها کاملا روشن نشده، به‌ویژه اینکه این اتفاق در فاصله کمتر از دو سال برای دومین بار تکرار شده است.
هرچند حملات این‌چنینی در همه نقاط دنیا انجام می‌شود، اما به نظر می‌رسد برخی کم‌کاری‌ها در زمینه ایجاد و تقویت زیرساخت‌های حفاظتی وجود دارد که لازم است مسئولان درباره آن توضیح دهند.