kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
قالیباف:

افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی به تاریخ پیوسته است

رئیس ‌مجلس شورای اسلامی گفت: به جبهه غرب به رهبری آمریکا که با تمام ظرفیت به پشتیبانی از جنایت‌های اسرائیل ادامه می‌دهد، می‌گویم که افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی به تاریخ پیوسته است.

محمدباقر قالیباف، در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت می‌گویم و از همه محبان اهل بیت عصمت و طهارت که مراسم عزای ‌ام‌المؤمنان را با شکوه هر چه تمام‌تر برپا داشتند، تشکر می‌کنم.
وی گفت: همچنین ضروری است استمرار جنایت‌های ضد انسانی رژیم صهیونیستی کودک‌کش علیه مردم بی‌گناه غزه را محکوم کنم و به جبهه غرب به رهبری آمریکا که با تمام ظرفیت رسانه‌ای، مالی، نظامی و دیپلماتیک به پشتیبانی از این جنایت‌ها ادامه می‌دهد یادآوری کنم که باید تجربه این روزها به شما ثابت کرده باشد که افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی به تاریخ پیوسته است و همه حمایت‌های شما نخواهد توانست این رژیم را از باتلاقی که در آن گرفتار شده است نجات دهد.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکید می‌کنم ادامه این منش ضدانسانی رسوایی فراگیر جهانی برای شما رقم خواهد زد، به گونه‌ای که حتی نزد ملت‌های خود بی‌آبرو خواهید شد. همچنین به حاکمان و رؤسای کشورهای اسلامی و عربی یادآوری می‌کنم شما در پیشگاه ملت‌های مسلمان در آزمونی تاریخی قرار دارید و باید بدون شعارهای توخالی، با اقدامات عملی وظیفه دینی، انسانی و ملی خود را انجام دهید و متأسفانه باید تصریح کنم که تاکنون در این آزمون سربلند بیرون نیامدید که امیدوارم در روزهای پیش‌رو با اقداماتی مؤثر گذشته را جبران کنید.
قالیباف ادامه داد: همچنین جنایت تروریستی حمله به مقر انتظامی راسک و شهادت و مجروحیت جمعی از کارکنان غیور فراجا منجر به تأسف فراوان شد. این‌جانب این حادثه را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، فرماندهی محترم انتظامی و فرماندهان و کارکنان جان بر کف فراجا، مردم شریف استان سیستان و بلوچستان و خانواده‌های آن شهیدان والامقام تسلیت و تعزیت می‌گویم.
وی تاکید کرد: علاوه‌بر آنکه لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی به فوریت و جدیت به شناسایی و برخورد با عوامل این شرارت اقدام کنند و مسببان این حادثه از عاملان و آمران را به مجازات برسانند. ضروری است اقدامات لازم جهت تجهیز پاسگاه‌های مرزی و جلوگیری از تکرار این‌گونه جنایات صورت گیرد.
رئیس قوه مقننه اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن رسیدگی به نحوه شناسایی و مجازات مسببان این جنایت، گزارشی از امکانات و تجهیزات لازم جهت تقویت امکانات دفاعی مقرهای انتظامی مرزی را ارائه کند.
افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان
در لایحه اصلاحی بودجه
هادی بیگی‌نژاد، درباره نشست کمیسیون تلفیق بودجه گفت: داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست کمیسیون تلفیق عنوان کرد که در بررسی جزئیات لایحه بودجه از پیشنهادات خوب در اصلاح بودجه استقبال می‌کنیم و با همراهی مجلس کار را به پیش می‌بریم.
وی افزود: منظور گفت که در بحث رفع ناترازی انرژی و مصرف بهینه انرژی و افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه نفت کار باید به صورت مسئله‌محور انجام و مشکلات در این حوزه‌ها حل شود.
بیگی‌نژاد افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که ما در بحث جبران ناترازی انرژی و مصرف بهینه انرژی به دنبال افزایش قیمت‌ها نیستیم بلکه از طریق اعمال اصلاحات این هدف را دنبال می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: دولت در لایحه اصلاحی خود درباره بودجه اعتبارات مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و افزایش ۴۰ درصدی حقوق آنان در سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه را تخصیص داده است.
نظارت بر نحوه واگذاری اراضی ملی
به بخش خصوصی تشدید می‌شود
علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کمیسیون اصل نود گفت: به دنبال اجرای مصوبه‌ای در خصوص واگذاری اراضی ملی و منابع طبیعی در قالب طرح‌های توسعه‌ای و گردشگری به بخش خصوصی، جلسه‌ای برای نظارت بر این روند با حضور دادستان دیوان محاسبات و اعضای کمیسیون و همچنین نهادهای نظارتی و متولیان اجرای این واگذاری‌ها و به ریاست آقای پژمانفر برگزار شد.
وی توضیح داد: در این جلسه تاکید شد که نظارت‌ها بر اجرای طرح‌ها با بازدیدهای مستمر و استفاده از حق فسخ قرارداد تشدید شود؛ در این نشست نکاتی در خصوص آسیب‌ها و خلأهای قانونی مرتبط با این‌گونه واگذاری‌ها و ایرادات مرتبط بر نحوه برخورد مرجع قضائی با تخلفات ناشی از این واگذاری‌ها مطرح شد و اینکه در مواردی این واگذاری‌ها منجر به خرد کردن و فروش اراضی به افراد غیر شده و حقوق مالکانه‌ای برای افراد سودجو در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اضافه کرد: مقرر شد گزارشی از خلأهای قانونی و نظارتی این طرح مشخص شده و در اختیار کمیسیون اصل نودم قانون اساسی قرار گیرد فهرست واگذاری‌ها به تفکیک استان نیز جهت تشدید نظارت‌های دقیق و مستمر به سازمان بازرسی و کمیسیون اصل نود قانون اساسی ارائه شود.
خضریان در خصوص توافق صورت گرفته بین سازمان امور اراضی و سازمان ثبت در مورد صدور سند برای اراضی پایین‌تر از حد نصاب فنی اراضی زراعی نیز گفت: این توافق خلاف قانون تشخیص داده شد و موجب تشدید خرد کردن و تغییر کاربری اراضی می‌شود که مقرر شد این موضوع با اعمال نظارت مراجع ذی‌ربط متوقف شود.