kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال به پایان رسید

قدرت‌نمایی تیم‌های استقلال و سپاهان، توقف دوباره پرسپولیس / سرخپوشان هر روز از صدر جدول دورتر می‌شوند

در روز پیروزی پرگل و مقتدرانه تیم‌های استقلال و سپاهان، تیم پرسپولیس برابر تیم قعرنشین لیگ برتر از شکست فرار کرد و به تساوی رضایت داد تا این تیم بیش از گذشته از صدر جدول فاصله بگیرد.

 

سرویس ورزشی-

هفته سیزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر عصر دیروز با انجام شش دیدار در شهرهای مختلف کشور پیگیری و به پایان رسید. تیم فوتبال پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی برابر قعرنشین لیگ بیست و سوم، خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی به بالای جدول برساند، با نمایشی ضعیف و دور از انتظار برابر این تیم متوقف شد.
تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس دیروز از ساعت ۱۵ در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید. جواد آقایی‌پور (6 و 49) برای استقلال خوزستان و محمدحسین کنعانی‌زادگان(32- پنالتی) و نبیل باهویی(68) برای پرسپولیس گلزنی کردند.
علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، امید عالیشاه(کاپیتان) (3+90- گئورگی گولسیانی)، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مسعود ریگی، مهدی ترابی، میلاد سرلک (46- سروش رفیعی)، شهاب زاهدی،‌ سعید صادقی و محمد عمری (64- نبیل باهویی) بازیکنان پرسپولیس را در این بازی تشکیل می‌دادند.
برخلاف تصور استقلالی‌ها بازی را بهتر از بازیکنان پرسپولیس آغاز کردند و در دقیقه ۵، از سمت چپ به سمت دروازه پرسپولیس حمله‌ور شدند و توپ را به سمت محوطه جریمه ارسال کردند که با واکنش ناقص بیرانوند همراه شد و در ریباند جواد آقایی توانست از غفلت مدافعان پرسپولیس نهایت استفاده را ببرد و با ضربه سر اولین گل بازی را به نام خود و تیمش به ثبت برساند. یحیی گل‌محمدی در این بازی تغییر سیستم داد و تیم خود را با ترکیب ۲- ۵- ۳ وارد زمین کرده بود. همین موضوع در نحوه بازی سرخپوشان کاملاً مشهود بود و آشفتگی دفاعی را در ساختار پرسپولیس شاهد بودیم.
در دقیقه ۳۳ این بازی برای پرسپولیس کرنر به دست آمد و امید عالیشاه توپ را به سمت دروازه استقلال خوزستان ارسال کرد که در محوطه جریمه این تیم بازیکن استقلال روی میلاد سرلک مرتکب خطا شد و امیر عرب براقی نقطه پنالتی را برای پرسپولیس نشان داد. پس از اعلام پنالتی برای پرسپولیس، سید سیروس پورموسوی بازیکنان خود را به کنار زمین فراخواند و دیدار برای دقایقی با وقفه مواجه شد. پس از بازگشت بازیکنان استقلال به درون زمین، محمدحسین کنعانی زادگان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و برخلاف جهت گروسیان توپ را به تور دروازه چسباند تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.
پس از گلزنی بازیکنان پرسپولیس، این بار هواداران استقلالی باعث وقفه در جریان بازی شدند و با سنگ پرتاب کردن به سمت کمک داوری که برای پرسپولیس اعلام پنالتی کرد، با درخواست عرب براقی بازی در دقیقه ۴۰ متوقف شد. پس از ۷ دقیقه وقفه مجدد در بازی، با دستور عرب براقی بازی در جریان افتاد و هواداران هر دو تیم به تشویق بازیکنان تیم‌های خود پرداختند.
عدم حضور داوران و تاخیر در آغاز نیمه دوم
در حالی که پس از اتمام ۱۵ دقیقه استراحت بین دو نیمه، بازیکنان هر دو تیم برای شروع نیمه دوم وارد زمین شده بودند اما در اتفاقی عجیب تیم داوری با تاخیری ۱۰ دقیقه‌ای وارد زمین شد تا نیمه دوم این بازی با تاخیر آغاز شود.
جواد آقایی مهاجم تیم استقلال خوزستان مانند نیمه اول در نیمه دوم هم خیلی زود توانست برای تیمش گلزنی کند. در دقیقه ۴۸ بازیکنان استقلال از سمت راست حرکتی را به سمت دروازه پرسپولیس تدارک دیدند و توپ را به محوطه جریمه پرسپولیس سانتر کردند که با ضربه سر کاظمی همراه شد و به آقایی‌پور رسید و این مهاجم در محوطه شش قدم توانست روی اشتباه مدافعان پرسپولیس گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.
پس از گل دوم استقلال، بازیکنان پرسپولیس سراپا حمله شدند و نبیل باهویی که از دقیقه ۶۴ و به جای محمد عمری به ترکیب پرسپولیس اضافه شده بود توانست گل دوم تیم خود را به ثمر برساند و بالاخره برای پرسپولیس موفق به گلزنی شد تا به نوعی طلسم شکنی کند. در دقیقه ۶۸ برای پرسپولیس کرنر شکل می‌گیرد و سروش رفیعی پشت توپ می‌ایستد و آن را به محوطه جریمه استقلال سانتر می‌کند که با ضربه سر امید عالیشاه همراه می‌شود و در گوشه سمت چپ دروازه نبیل باهویی با یک شیرجه موفق می‌شود تا گل تساوی را برای پرسپولیس به ثمر برساند.
پس از به ثمر رسیدن گل تساوی پرسپولیس با تمام قوا به سمت دروازه استقلال خوزستان حمله‌ور شد و در دقیقه ۷۶ مهدی ترابی توپ را به سمت دروازه استقلال سانتر کرد که با ضربه سر زاهدی همراه شد و به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
در پایان این دیدار با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید با این نتیجه پرسپولیس ۲۲ امتیازی شد و در رده پنجم جدول موقتاً باقی ماند و استقلال خوزستان نیز با ۵ امتیاز در قعر جدول ایستاد.
در تهران تیم‌های هوادار و سپاهان اصفهان در ورزشگاه پاس با قضاوت روح الله شریفی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با برتری ۵ بر صفر تیم سپاهان به پایان رسید. همان‌طور که انتظار می‌رفت، سپاهان در این بازی پرقدرت ظاهر شد و در پایان توانست با گل‌های رامین رضاییان(9) و شهریار مغانلو(24 و 44- پنالتی) و کاوه رضایی(79) و رضا اسدی(84) به پیروزی برسد. شاگردان مورایس با این پیروزی 27 امتیازی شدند. تیم هوادار هم که روزهای خوبی را با محمود فکری پشت سر نمی‌گذارد به احتمال فراوان با تغییراتی در کادرفنی خود طی روزهای آینده مواجه خواهد شد.
در سایر دیدارهای این هفته که بین تیم‌های شمس‌ آذر قزوین با صنعت نفت آبادان، آلومینیوم اراک با گل‌گهر سیرجان و ذوب آهن با فولاد خوزستان برگزار شد توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا این بازی‌ها با نتیجه تساوی به پایان برسد.
در آخرین بازی هفته سیزدهم تیم‌های استقلال تهران و نساجی مازندران از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر صفر استقلال به پایان رسید. آرمین سهرابیان (۴۲)، امیرمهدی جان ملکی (۶۲- گل به خودی)، آرمان رمضانی (۶۵) و سید ابوالفضل جلالی (۶۸) گلزنان تیم نکونام در این بازی بودند.
سیدحسین حسینی(کاپیتان)، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، زبیر نیک‌نفس (46- سعید مهری)، ابوالفضل جلالی (73- جعفر سلمانی)، کوین یامگا (83- سامان تورانیان)، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، گوستاوو بلانکو (58- آرمان رمضانی) و پیمان بابایی (46- مهرداد محمدی) بازیکنانی بودند که در این دیدار برای استقلال به میدان رفتند.
این دیدار در حالی برگزار شد که دو تیم بازیکنان و نیمکت استقلالی داشتند و همین موضوع جدال دو تیم را جذاب‌تر می‌کرد. استقلال که در طول بازی و بخصوص در نیمه دوم سوار بر بازی بود با ارائه فوتبالی هجومی توانست پیروزی شیرینی را مقابل هوادارانش جشن بگیرد و با ۲۸ امتیاز در صدر جدول باقی بماند.