kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

کیهان و خوانندگان

 

*با جنایت‌های وسیع ددمنشانه‌ای که صهیونیست‌ها بر علیه مردم مظلوم و بی‌پناه غزه انجام دادند فلسطین امروز به وجدان جامعه بشری تبدیل شده است و این بدان معناست که برای اولین‌بار پس از دو قرن، قدرت نرم آمریکا و غرب تضعیف شده و بر عکس‌، قدرت نرم مسلمین با روندی صعودی در اوج خودش قرار گرفته است. با این معیار باید گفت امروز فلسطین و غزه فقط قلب جهان نیست، بلکه حکم وجدان جهان را پیدا کرده است.
قدوسی
*زمانه عجيبی است. نزدیک به19 هزار نفر انسان مظلوم در غزه توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی سلاخی شده‌اند صدای اعتراض هیچ‌کدام از مقامات ژاپنی بلند نشد ولی در اخبار آمده بود دولت ژاپن در سکوت مرگبار خود قاتل یک کبوتر در این کشور را مجازات می‌کند.
مجدآبادی
* چه توصیه بحقی شهید محراب آیت‌الله دستغیب فرموده‌اندکه: مواظب باشید گرگ‌ها شما را از رهبر الهی جدا نکنند. شما را گروه گروه نکنند.شما را طعمه خودشان قرار ندهند. وسیله پیشرفت دشمن نشوید. شما الان در جبهه جنگید.
کمیلی
* با توجه به اینکه کشـورمان به لحاظ نیروی انسانی و دانش مهندسی بسیار غنی است باید این امکان را برای جامعه مهندسی فراهم کنیم تا علاوه ‌بر تامین نیازهای داخلی، خدمات فنی و مهندسـی خود را به کشورهای همسـایه نیز صادر کنند. از این راه درآمد‌زایی و ارز‌آوری برای کشور نباید غفلت کرد.
خجسته
* حاکمان ترکیه می‌خواهند هم خدا را داشته باشند و هم خرما را. نه به آن اظهارات شدیدا ضد اسرائیلی اردوغان در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین در این کشور، و نه به این رابطه گسترده اقتصادی‌شان با اسرائیلی‌ها که هنوز قطع نشده است. حرف مقامات ترکیه‌ای با عملشان همسو نیست.
عنبرستانی
*بعضی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب با هدف تضعیف دولت آقای رئیسی، مطالبی را به دروغ به آیت‌الله مظاهری در اصفهان نسبت دادند که دفتر ایشان آن را تکذیب کرد. عرض بنده این است که قوه قضائیه و قوانین جزائی باید آن قدر کارآمد و بازدارنده باشند که یک رسانه به راحتی نتواند به یک مرجع تقلید تهمت بزند و یک رئیس‌جمهور صادق و فعال و مخلص را تخریب کند.
معلمی
*خطاب به افراد بی‌انصاف که مدعی هستند در کشور آزادی وجود ندارد بنویسید چگونه است که نرگس محمدی از داخل زندان تماس بین‌المللی می‌گیرد و باز هم علیه نظام حرف‌های اسرائیل‌پسند می‌زند و هیچ اتفاقی هم برایش نمی‌افتد؟
نصرآبادی
* مجلس باید بودجه‌ای را تصویب بکند که معیشت مردم در آن لحاظ شده باشد. یکی از راه‌های مهار تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تصویب بودجه‌ای واقعی در مجلس است. چرا که در غیر این‌صورت شاهد کسری بودجه و آثار تورمی آن در کف جامعه خواهیم بود.
خرسندی
*در جواب کسانی که می‌گویند در کشور فساد سیستمی وجود دارد عرض می‌کنم فساد اگر در جمهوری اسلامی سیستماتیک بود کسی نمی‌توانست پرونده‌های فساد اقتصادی و سیاسی و... را افشا بکند و این پرونده‌ها در مسیر رسیدگی قرار بگیرد. لباس سفید و تمیز است که آلودگی را خوب نشان می‌دهد.
منفرد
*با وجود این که تعرفـه واردات لاسـتیک را تـا حدودی کاهش دادند باز خبری از کاهش قیمت لاستیک خودرو نیست. چرا؟مشکل کجاست که هر از چند‌گاه بازی افزایش قیمت این محصول را در می‌آورند؟
متفکر
* چرا کسی که ده‌ها بار دست به جنایت دزدی،تجاوز به عنف و مواد مخدر و...زده‌، چندین‌بار دستگیر و پس از مدتی آزاد می‌شود و مجددا به همان روش گذشته ادامه می‌دهد؟ کجای قواعد دستگاه قضائی معیوب است؟
معروفخانی
*نانوایی‌ها بابت قیمت پلاستیکی که در اختیار مشتریان می‌گذارند، دو هزار تومان دریافت می‌کنند. آیا قیمت واقعی یک عدد پلاستیک دو هزار تومان است؟یک عده از هر راهی می‌خواهند سودجویی کنند.
نقیان
*خوف آن می‌رود که ماجرای سرای بزرگ ایرانی (قم‌، اصفهان و اینک تهران) سر از ماجرای شاندیز در چند سال قبل درآورد. مسئولین مراقبت ویژه کنند ضمن اینکه با این کار‌،کسبه خرد نابود و ورشکسته می‌شوند.
حجازی
*یکی از منابع آلوده‌کننده هوای شهرستان اهواز تاسیسات نفتی و فلرهای نفتی است. هر سال در قانون بودجه سنواتی مصوب می‌شود که وزارت نفت باید نسبت به جمع‌آوری فلرهای نفتی اقدام کند ولی متاسفانه در عمل این اقدامات آن‌طور که باید و شاید انجام نمی‌شود.
حیاوی
*بسیاری از لوسترفروشان برای جلب مشتریان، بیشتر لوسترهای فروشی را روشن نگه می‌دارند و با این کارشان اسراف می‌کنند و به پیام‌های صرفه‌جویی در مصرف برق توجهی ندارند. چرا اتحادیه این صنف نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بوده و به این کسبه تذکر نمی‌دهد؟
کبیری