kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 

تساوی سرخابی‌ها در شهرآورد 102
دیدار معوقه هفته پنجم تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که صد و دومین شهرآورد این دو تیم بود، پنج‌شنبه ۲۳ آذر در ورزشگاه آزادی تهران و به قضاوت موعود بنیادی‌فر برگزار شد که در پایان دو تیم به تساوی یک به یک رسیدند. امید عالیشاه(۷۸) برای پرسپولیس و کوین یامگا (۷+۹۰- پنالتی) برای استقلال گل زدند. در این بازی استقلال با ترکیب سیدحسین حسینی(کاپیتان)، سید ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور(۸۱ آرمان رمضانی)، آرش رضاوند، امید حامدی‌فر، کوین یامگا، مهرداد محمدی(۸۱ پیمان بابایی) و گوستاوو بلانکو به میدان رفت. در مقابل پرسپولیس هم با این ترکیب در میدان حاضر شد: علیرضا بیرانوند(کاپیتان)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر(۶۷ وحدت هنانوف)، مسعود ریگی، سروش رفیعی(۷۱ امید عالیشاه)، میلاد سرلک، سعید صادقی(۸۴ فرشاد فرجی)، مهدی ترابی(۷۱ محمد عمری) و شهاب زاهدی(۸۵ نبیل باهویی).
ورود دستگاه‌های VAR به ایران
شهرآورد ۱۰۲ به اولین دیدار لیگ برتر ایران تبدیل شد که در آن سیستم کمک‌داور ویدیویی مورد استفاده قرار گرفت. البته استفاده از VAR در این دیدار به‌سادگی انجام نشد و در نهایت یک روز قبل از برگزاری بازی، تکلیف استفاده از VAR مشخص شد؛ موردی که نیازمند تایید AFC و فیفا بود. با اینکه تصور می‌شود فقط یک دستگاه از سیستم VAR وارد ایران شده اما پیگیری‌ها مشخص کرده است که فدراسیون فوتبال چند دستگاه VAR دیگر را هم به ایران وارد کرده است. با این حال موانعی برای استفاده از VAR در ورزشگاه‌های لیگ برتر وجود دارد؛ از جمله آموزش داوران و مالکیت سیستم‌های VAR. هدایت‌الله ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قرار است آموزش داوران از یکی، دو ماه آینده در ایران انجام شود تا این مسئله حل و فصل شود.
بازگشت مشروط عبدالله ویسی به نفت
عبدالله ویسی پس از بازی معوقه نفت و گل‌گهر از سمت خود استعفا کرد ولی باشگاه نفت از بازگشت ویسی به نفت خبر داد. باشگاه نفت آبادان در اطلاعیه‌ای پیرامون آخرین وضعیت همکاری عبدالله ویسی و باشگاه نفت آبادان اعلام کرد: «اعضای هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی، ورزشی صنعت نفت رایزنی‌ها خود را با آقای عبدالله ویسی به منظور جلب رضایت ایشان برای ادامه همکاری شروع کرد و در پایان این مذاکرات، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت به حرمت مردم عزیز آبادان، مشروط به پذیرش استعفا در نیم‌فصل مسابقات لیگ برتر، در ۳ بازی پیش‌روی تیم، بر روی نیمکت زردپوشان آبادانی می‌نشیند.»
خبر بد رسانه ‌ایتالیایی برای مهدی طارمی
«جیب اینتر برای جذب طارمی خالی شد» این روایت سایت مدیاست ایتالیا درباره پروژه جذب ستاره ایرانی پورتو در نقل و انتقالات زمستانی است. رسانه ‌ایتالیایی می‌نویسد که مدیران اینتر برای جذب ستاره تیم ملی ایران مهدی طارمی پول کافی ندارند و پروژه انتقال این بازیکن در زمستان منتفی است. طارمی با درخشش در فصل گذشته و به ثمر رساندن ۲۲ گل جایزه آقای گلی لیگ برتر پرتغال را کسب کرده بود. به همین خاطر باشگاه‌های بزرگ اروپا خواهان جذب این ستاره ایرانی هستند. رسانه ‌ایتالیایی معتقد است مدیران باشگاه اینتر به خاطر بودجه کمشان نمی‌توانند برای جذب طارمی اقدام کنند و تا پایان فصل در خط حمله به توانایی‌هایی آرناوتوویچ و الکسیس سانچز به عنوان پشتیبان لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام بسنده می‌کنند.