kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323


* بهره‌برداری از ۵۶ طرح بزرگ عمرانی و صنعتی شامل: ۱۳ طرح اقتصادی و ۴۳ طرح عمرانی، افتتاح بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید سلیمانی فردیس پس از سال‌ها توقف ساخت و انتظار، افتتاح فاز نخست کمربندی شمالی کرج و کاهش چشمگیر بار ترافیکی آزادراه تهران- کرج، برگزاری جشن احیای ۱۸۴ کارخانه و مجموعه تولیدی راکد و نیمه فعال و...در یک روز تعطیل آن هم پس از باز‌گشت از سفر روسیه با خستگی که بسیاری تصور لغو سفر به کرج را پیش‌بینی می‌کردند صورت گرفت! انصافا فرق دارد کی رئیس‌جمهور باشد.
رضوانی
*همان‌گونه که جنگ تحمیلی برای ما یک گنج بود و توانست علاوه‌بر دستاوردهای عظیم معنوی‌، با ایجاد خودباوری در رزمندگان، ما را از واردات سیم خاردار به صادرات پهپاد و تولید موشک ‌هایپرسونیک برساند، دفاع مقدس ۸ساله یمن نیز برای آنان حکم یک گنج را داشت و توانست کشور یمن را که یک روزی فقیرترین کشور عربی و حیاط خلوت عربستان سعودی محسوب می‌شد به عنوان یک تهدید جدید برای قدرت‌های زورگوی جهانی مطرح کند.
مهاجر
* حضور فعال و مشارکت عمومی در انتخابات، قطعا و حتما با نشاط سیاسی که به وجود خواهد آورد، پایه‌های نظام را مستحکم کرده، سبب بریده شدن دست دشمنان ایران می‌شود. و بر عکس اگر مشارکت‌ پایین بیاید دست و زبان دشمن را برای دخالت‌ها دراز خواهد کرد. پس باید زمینه‌هایی از جمله امیدآفرینی و نشاط سیاسی و از همه مهم‌تر فضا برای رقابت سالم همه گروه‌ها و احزاب سیاسی معتقد به نظام‌، انقلاب و قانون اساسی فراهم باشد تا دشمن نتواند از هیچ دریچه‌ای ورود کرده و سو‌ءاستفاده کند.
امینی
* هرچقدر به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم، دشمن و عوامل داخلی‌شان هجمه‌های زیادی را متوجه جبهه انقلابیون می‌کنند‌، از همین حالا فیلم‌ها‌، متن‌ها و... با ادبیات‌های روانشناسانه و تخریبی را آماده کرده‌اند تا به تدریج بر روح و ذهن مردم آوار کنند و با ایجاد بدبینی نسبت به دلسوزان کشور‌، بتوانند در انتخابات تاثیر منفی بگذارند.
ضرغامی
* یک خاخام صهیونیست گفته است کتاب مقدس به ما دستور می‌دهد که از بیروت به کوه‌های آمانوس (هاتای ترکیه) برویم. معلوم شد حضور رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان‌، باکو و بحرین اتفاقی نیست.گویا تک تک کوچولو‌هایِ بی‌هویتی که ساخته شده‌اند قرار است به ایده تجزیه کشورهای منطقه از ایران تا ترکیه و... کمک کنند. ولی حماس با عملیات طوفان الاقصی خواب همه صهیونیست‌ها را به هم زده است.
ستار
*همه کشورها باید کاری کنند که اسرائیل دست از لجاجت بردارد و به جنایات و کودک‌کشـی خود در غزه پایان بدهد. واقعا چقدر جنایت چقدر آدم‌کشی؟
ملکشاهی
*در جامعه‌ای که طبق قانون اساسی و شرع مقدس اسلام همه نسبت به یکدیگر مسئول هستند‌، اگر کسی امر به معروف کرد آن را به کلمه حجاب‌بان تقلیل ندهیم، وقتی خلاف شرعی دیده می‌شود وظیفه همگان تذکر لسانی است. اتفاقا عده‌ای که بر اساس واجب شرعی در خیابان‌ها و معابر تذکر محترمانه می‌دهند باید از سوی دستگاه‌های مسئول مورد تشویق قرار بگیرند.
چراغی
* مردم قهرمان مصر! پیشینه پرافتخار اسلافتان در معرض خطر قرار دارد! کجاست حمیت و غیرت عربی و اسلامی ملت مصر؟ چرا به تماشای خون‌آشامی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها نشسته‌اید؟ قیام کنید و از دولتتان مصرانه بخواهید بدون قید و شرط، گذرگاه رفح را بگشاید و درحمایت از برادران فلسطینی از هیچ تلاشی دریغ نکنید. تاریخ رفتار شما را در حمایت از غزه به قضاوت خواهد نشست.
بهیاری
* معاون شهردار قدس اشغالی که بویی از انسانیت در وجود خبیثش نیست، اسرای فلسطینی را نازی تلقی کرده و گفته زنده به گور کردن آنها تنها راه رفتار با آن‌هاست، زیرا آنها تنها گروهی مورچه هستند!
عظیمی
* کرانه باختری باید با سرعت بیشتری مسلح شود و روند جنگ و ددمنشی رژیم جهنمی در غزه را تغییر دهد.
معظمی
*در اخبار آمده بود خاخام ارشد ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تجاوز به زنان را مجاز دانسته است. می‌خواهم عرض بکنم اسرائیل خیلی وقت است که برای رسیدن به اهداف وحشیانه خود تمام مرزهای انسانی، قانونی، مذهبی و اخلاقی را از بین برده و این به یک اتفاق روتین تبدیل شده است و همچنان غرب چنین رسوایی را نادیده می‌گیرد.
نقیان
* دولت باید تلاش کند که تورم را در۲۰ الی ۲۵ قلم کالایی که در کشور کالاهای اساسی زندگی مردم محسوب می‌شود ‌ به حداقل برساند، اگر این اتفاق رخ دهد امر مثبتی است. اما اگر محقق نشود قطعا اقدامات تسکین و افزایش حقوق‌ها کافی نبوده و دردی را درمان نمی‌کند.
آراسته
* از دستگاه قضا انتظار داریم بدون اغماض و مصلحت‌اندیشی نسبت به ترک‌فعل و اقدامات غلط بعضی مسئولان غربگرا و بی‌عرضه در دولت گذشته عمل کند.
خانی
*بستن موی دختران به صورت دم اسبی در مدارس ژاپن به دلیل تحریک جنسی پسران ممنوع اعلام شده است. در همین حال عده‌ای در داخل کشور شریعت اسلام را به تمسخر و سرزنش می‌گرفتند که مگر کسی در قرن ۲۱ با مو تحریک می‌شود؟
گودرزی
*با وجود گرانی مرغ، باز هم مرغداران خواهان افزایش قیمـت مرغ به بهانه گرانی نهاده‌های دامی شـده‌اند. اما مگر مردم چقدر می‌توانند گرانی‌ها را تحمل کنند؟ اشتهای سیری ناپذیر یک عده‌، مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه را از زندگی انداخته است.
عبودی
* از سران قوا درخواست می‌شود نسبت به اصلاح روندهای مدیریتی معیوب، و کور کردن منافذ یا روال‌های مزمنی که به تخلف و فساد منتهی می‌شود اهتمام جدی نمایند.
بزرگی
* هنر صنعت فرش و تابلوفرش دستبافت در طی سالیان متمادی مهم‌ترین منبع ارزآوری در صادرات غیرنفتی ایران بوده است ولی متاسفانه سالیانی است با بی‌توجهی فراوان رو به رو گشته است. این در حالی است که به جرأت می‌توان گفت این هنر صنعت به راحتی می‌تواند معضل بیکاری را نیز در کشور تا حد زیادی برطرف نماید. لذا از رئیس‌جمهور محترم و نمایندگان مجلس درخواست می‌شود امکان بیمه قالیبافی را همانند سال‌های نه چندان دور فراهم آورند. ‌
احمدی
* لازم است به یاوه‌گویی برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای پاسخ قاطعی داده شود تا این همه سخنان و مطالب بیهوده‌ به خورد مردم ندهند.
6101---0912
* حرکت اولین قطار محلی تهران قم در ساعت پنج و 25 دقیقه صبح قرار داده شده است که با نماز صبح تداخل دارد و قطار در بین راه برای اقامه نماز توقف می‌کند. عملا اغلب کارمندان و خادمان کریمه ‌اهل‌بیت که باید ساعت هفت در سر کار باشند و به همین علت هم اولین قطار را انتخاب کرده‌اند، با تأخیر حداقل یکساعته در سرکار حاضر می‌شوند. از مسئولان امر درخواست می‌شود حرکت اولین قطار را یک ساعت به جلو بکشند.
غیاثی