kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۹۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
انفجار سومین مخزن بر اثر حریق

آتش به همه مخازن پالایشگاه بیرجند رسید

در پی آتش‌سوزی در یکی از مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن‌ بیرجند، به علت حجم بالای آتش چند مخزن این پالایشگاه منفجر شد.‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی آتش‌سوزی در یکی از مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن‌ بیرجند در ساعت 8:45 صبح دیروز، بلافاصله تیم‌های آتش‌نشان از فرودگاه، شرکت نفت و تیم‌های هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شدند.
در ساعت اولیه این آتش‌سوزی ‌یکی از مخازن میعانات آتش گرفته بود که ‌آتش‌نشانان ‌در حال مهار ‌و جلوگیری از انتقال آتش به سایر مخازن بودند، اما به علت ‌حجم بالای آتش و گسترش آتش به سایر مخازن، چند مخزن همزمان با هم منفجر شدند.
فرماندار بیرجند عصر دیروز درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی در پالایشگاه گفت: در حال حاضر آتش به تمامی مخازن مینی پالایشگاه بیرجند به تعداد 18 مخزن سرایت کرده و حجم آتش افزایش یافته است. تاکنون سه مورد از مخازن این مینی پالایشگاه منفجر شده‌ و آتش به تمامی مخازن سرایت کرده‌ است.
علی فاضلی فرد با اشاره به وجود 18 مخزن در این مینی پالایشگاه افزود: در حال حاضر همه این مخازن در آتش شعله‌ور هستند و به دلیل انفجاری که هر لحظه وجود داشت نیروهای امدادی از صحنه خطر عقب رفتند.
وی افزود: به دلیل حجم زیاد آتش عملا مخازن و ذخایر نفتی آنها باید در آتش بسوزد اگرچه با پیگیری‌های استاندار درخواست بالگرد هوائی داشتیم اما با این نوع مواد سوختی که در این مخازن است، ریختن آب کاربرد ندارد. اگر بتوانیم از بالا فوم سنگین را روی کانون حادثه بریزیم، کمک‌کننده خواهد بود که البته هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده اما اعلام نیاز کردیم و پیگیر هستیم.
ارتباط تلفنی وزیر کشور با استاندار خراسان جنوبی
‌وزیر کشور در ارتباط تلفنی با استاندار خراسان ‌جنوبی، در جریان آخرین وضعیت آتش‌سوزی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند قرار گرفت و خواستار اطفای فوری آتش و به کارگیری تمام امکانات در این باره شد. استاندار خراسان جنوبی نیز ‌در این ارتباط تلفنی به تشریح اقدامات دستگاه‌های اجرائی درخصوص مدیریت بحران پیش آمده پرداخت و از آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرائی، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، تشکیل مستمر ستاد بحران استان و... ‌در این راستا خبر داد.