kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم:

کمیته مشترک جامعه مدرسین و جامعه روحانیت درباره انتخابات خبرگان تشکیل می‌شود

سخنگوی جامعه روحانیت تاکید کرد: کمیته مشترک جامعه مدرسین و جامعه روحانیت درباره انتخابات مجلس خبرگان تشکیل می‌شود.


حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله مهدوی‌کنی در خصوص دو شغله بودن برخی نمایندگان مجلس، اظهار داشت: مجلس دو شغله بودن را تصویب کرده بود، البته دو شغله بودن در میان مسئولان بخش‌های دولتی و غیردولتی دیده شده و ما مواردی را داریم که نمایندگان مجلس نیز دو شغله هستند.
وی ادامه داد: من در گذشته درباره دو شغله بودن تذکری را به صورت خصوصی به آنها دادم و از رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تقاضا کردم که به مواردی که نمایندگان دو شغله هستند رسیدگی شود، چرا که باید شأن مجلس را صیانت کنیم.
مصباحی‌مقدم درباره زمان انتخاب جانشین آیت‌الله مهدوی‌کنی در جامعه روحانیت، اظهار داشت: ما عجله‌ای نداریم و شاید مدتی این جامعه با قائم‌مقام اداره شود و باید در شورای مرکزی در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
وی درباره کمیته انتخاباتی جامعه روحانیت و وضعیت آن پس از رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی، افزود: کمیته انتخاباتی جامعه روحانیت زمانی تشکیل شد که آیت‌الله مهدوی‌کنی در بستر بیماری بودند، بنابراین هیچ تغییر و تحولی در این زمینه پدید نخواهد آمد.
به گزارش تسنیم، سخنگوی جامعه روحانیت در پاسخ به سؤالی درباره جلسه جامعه روحانیت با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: ان‌شاءالله قرار است در خصوص انتخابات مجلس خبرگان کمیته مشترکی را با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشته باشیم و جلسات کمیته انتخابات نیز تشکیل می‌شود، اما هنوز کارگروه مشترک فعال نشده است.
مصباحی‌مقدم در پایان در خصوص دیدار سه‌جانبه آیت‌الله موحدی‌کرمانی، آیت‌الله مصباح‌یزدی و آیت‌الله یزدی، خاطر نشان کرد : هنوز زمان این دیدار مشخص نشده است.