kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
در جلسه علنی مجلس تعیین شد

تکلیف کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای اشتغال پایدار مددجویان و معلولان

کمیته امداد و سازمان بهزیستی مکلف شدند افراد تحت پوشش خود را در طرح‌های اشتغال خرد و خانگی، دارای شغل پایدار نمایند.

 

سرویس سیاسی-

مجلس شورای اسلامی روز یک‌شنبه به ادامه بررسی مواد باقیمانده از لایحه برنامه هفتم پرداخت. رئیس قوه مقننه اظهار داشت: باید در هفته جاری بررسی برنامه هفتم را در کمیسیون تلفیق به اتمام برسانیم زیرا روز سه‌شنبه بودجه سال 1403 تقدیم مجلس خواهد شد و بلافاصله باید وارد بررسی بودجه شویم.
تعیین حداقل مستمری مددجویان و معلولان
وکلای ملت روز گذشته در صحن علنی، بند الحاقی 1 ماده 31 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را تعیین کردند.
بر اساس بند مذکور، دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه‌بر پرداخت یارانه فعلی، هر سال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست (20) درصد حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف خانوارهای پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید.
تکلیف مهم کمیته امداد و بهزیستی برای توانمندسازی افراد تحت پوشش
نمایندگان مجلس همچنین با تصویب بند الحاقی ۲ ماده ۳۱ در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی‌، این دو نهاد را مکلف نمودند با هدف توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار، افراد تحت پوشش خود و همچنین افراد کم درآمد جامعه را در طرح‌های اشتغال خرد و خانگی با رویکرد زنجیره‌های تولیدی و تعیین سهم در رشد تولید ملی، دارای شغل پایدار نمایند.
دولت مکلف است منابع مورد نیاز شامل تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی، کمک‌های خیرین، نهادهای عمومی و ستادها و بنیادهای انقلاب اسلامی را با در نظر گرفتن سرانه قابل قبول اشتغال در بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید.