تأييديه بينالمللي توليد انبوه قطار ملی مترو در کشور صادر شد
مديرعامل شركت متروی تهران گفت: از سال گذشته، پيگيريهاي لازم به منظور اخذ تاييديههاي فني از سوي ناظر بينالمللي پروژه طراحي و ساخت قطار ملي مترو، شدت گرفت و با اعمال شاخصهاي استاندارد جهاني صنعت توليد واگن، نهايتاً اين افتخار ملي تاييديه اوليه سير ايمن با مسافر را اخذ كرد؛ در واقع آنچه در سفر اخير نمايندگان شركت مترو به اروپا محقق شد، تاييد روال مهندسي صورتگرفته در ساخت يك نمونه قطار مترو بوده است.
به گزارش شركت راهآهن شهري تهران و حومه (مترو)، محسن هرمزي با اشاره به بررسي مجدد تمام مدارك مربوط به طراحي و تست واگنهاي توليدشده در نخستين نمونه قطار ملي توسط ناظر بينالمللي و مطابق با استانداردهاي جهاني افزود: بدين ترتيب با اقدامات صورتگرفته، اين قطار ميتواند وارد شبكه متروی تهران شده و سير آزمايشي خود با حضور مسافران را به ميزان
50 هزار كيلومتر انجام دهد.
هرمزي از مذاكرات صورتگرفته با شركتهاي مختلف اروپايي به منظور همكاري و پشتيباني فني از ادامه روند داخليسازي قطعات و تجهيزات قطارهاي متروي در دست ساخت طي سالهاي آينده نيز خبر داد و بیان داشت: با تامين اعتبارات لازم از سوي دولت، امروز ميتوان فرآيند توليد انبوه قطار ملي مترو با سطح داخليسازي 85 درصد را با جديت دنبال كرد تا در كنار روش تامين واگن از محل فاينانس خارجي، ظرفيتهاي داخلي صنعت واگنسازي را فعال كنيم و نياز انباشته شبكه حملونقل ريلي پايتخت و حتي كلانشهرهاي كشور به ناوگان استاندارد را به مرور زمان محقق سازيم.
وی ادامه داد: اين پروژه محصول همراهي نهادهاي مختلفي از جمله نهاد علمي و فناوري رياست جمهوري، صندوق نوآوري و شكوفايي، جهاد دانشگاهي، مپنا لكوموتيو، شركت واگنسازي تهران و 25 شركت دانشبنيان بود كه خوشبختانه زحمات ايشان با موفقيت به بار نشست.