kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
در پی پیش‌بینی افزایش آلودگی هوا طی امروز

مدارس مقطع ابتدائی استان تهران و البرز غیرحضوری شد

پس از تعطیلی مدارس در استان اصفهان و برخی شهرهای خوزستان طی روزهای گذشته بر اثر آلودگی هوا، این بار نوبت به استان‌های تهران و البرز رسید.

به گزارش ایسنا، براساس مصوبه اولین جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران، امروز چهارشنبه همه مدارس مقطع ابتدائی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و رودهن غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.
همچنین کلیه مهدهای کودک در روز چهارشنبه تعطیل اعلام ‌شد.
براساس مصوبات کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در روز چهارشنبه صادر نمی‌شود همچنین از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی‌، همگانی در محیط باز خودداری شود.
همچنین مقرر شد: پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راه فاتب از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رؤیت دارند نیز جلوگیری کند. پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال‌احمر در مناطق پرتردد شهر جانمایی می‌شوند.
براساس مصوبات این کارگروه پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها‌، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی همچنین وسایل نقلیه دودزای دارای معاینه فنی اقدامات لازم را به عمل آورد. ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی‌، تولیدی‌، معدنی و خدماتی استان کماکان ادامه خواهد داشت.
هشدار هواشناسی نسبت به تشدید آلودگی هوا
در 3 کلانشهر
این در حالی است که دیروز سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید آلودگی هوای پنج کلانشهر هشدار داد و بر خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها تاکید کرد. این سازمان با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: تشدید کاهش کیفیت هوا چهارشنبه و صبح پنجشنبه (۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه) در تهران، کرج و اراک پیش‌بینی می‌شود. در این وضعیت جوی افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم دور از انتظار نیست، بنابراین نسبت به کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر خودداری از تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود. لازم به ذکر است، با توجه به صدور هشدار نارنجی، مدیریت بحران در استان تهران به حالت آماده‌باش کامل درآمد و هماهنگی‌های لازم برای استقرار اورژانس و آماده‌باش مراکز درمانی نیز صادر شده و در صورت لزوم این اقدامات صورت می‌گیرد. براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از پنجشنبه با عبور موج ضعیفی از نواحی شمالی افزایش ابر و باد و بهبود کیفیت هوا در سطح استان و گاهی بارش پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. در روزهای گذشته نیز پس از آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس در استان اصفهان و برخی شهرهای خوزستان شده بود.