افتتاح مرکز کنترل و پایش شبکه توزیع نیروی برق بومی و دانشبنیان کشور
طی مراسمی با حضور آیتالله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران پیشرفتهترین سیستم کنترل و پایش شبکه فوق توزیع نیروی برق بومی و دانشبنیان کشور در شرکت برق منطقهای مازندران و گلستان افتتاح شد.
ساری- خبرنگار کیهان:
آیتاله محمد باقر محمدی لائینی گفت: اعتماد به توان داخلی موجب کاهش هزینه دستیابی به تکنولوژی است.
وی افزود: باید از ظرفیت جوانان نخبه برای دانشبنیان شدن زیرساختهای کشور بهره گرفته شود و با استفاده از انرژی باد، خورشید و انرژی اتمی برای تولید انرژی پاک استفاده کنیم.
در ادامه دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقهای مازندران و گلستان گفت: استقرار موفقیتآمیز پیشرفتهترین سیستم کنترل و پایش شبکه فوق توزیع نیروی برق بومی و دانشبنیان کشور در شرکت برق منطقهای مازندران و گلستان موجب صرفهجویی ارزی 4 میلیون دلار شده است.
وی در خاتمه هدف از استقرار این سیستم را تامین برق پایدار و قابل اعتماد با هزینه معقول عنوان کرد.