kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۶۹۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
پایان جذاب هفته دهم با مصاف سپاهان - پرسپولیس

تداوم صدرنشینی استقلال با پیروزی ارزشمند مقابل تراکتور

تیم فوتبال استقلال در دیداری حساس و تماشایی برابر تراکتور تبریز به پیروزی رسید تا همچنان موقعیتش را در صدر جدول حفظ کند.
 
 
تیم‌های فوتبال استقلال تهران و تراکتور تبریز در هفته دهم بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه دیروز شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان جواد نکونام ۲ بر صفر حریف خود را شکست دادند. ایمان سلیمی(۲۶) و بلانکو (۵۰) برای استقلال گل زدند. سیدوحید کاظمی داور این دیدار به مهدی‌ هاشم‌نژاد، صفا هادی و شجاع خلیل‌زاده از تراکتور و آرمین سهرابیان از استقلال کارت زرد نشان داد.
ترکیب استقلال و تراکتور
جواد نکونام برای این دیدار از سیدحسین حسینی(کاپیتان)، محمدحسین مرادمند (۴۰- امید حامدی‌فر)، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی (۸۵ جعفر سلمانی)، مهدی مهدی‌پور (۷۸ سعید مهری)، ایمان سلیمی، آرش رضاوند، مهرداد محمدی (۸۵ صالح حردانی)، کوین یامگا و گوستاوو بلانکو (۷۸ آرمان رمضانی) استفاده کرد.
پاکو خمز هم در این دیدار حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده(کاپیتان)، محمد آقاجان‌پور (60- امیرحسین حسین‌زاده)، محمد نادری، صفا ‌هادی (75- سیامک نعمتی)، گوستاوو واگنین، آلوارو خیمنز (60- مهدی عبدی)، مهدی شیری (46- محمد قنبری)، مهدی‌ هاشم‌نژاد و عارف رستمی (75- سیدمهدی حسینی)را به میدان فرستاد.
اشتباه حسینی ختم به خیر شد
هرچند حمایت تماشاگران دو تیم بازی را پایاپای کرده بود اما در همان دقیقه ابتدائی حسین حسینی اشتباه عجیبی را در دقیقه ۸ انجام داد اما آلوارو خیمنز بازیکن تراکتور نتوانست از این موقعیت برای باز کردن دروازه آبی‌پوشان استفاده کند.
غافلگیری مهاجم آرژانتینی در ترکیب
«گوستاوو بلانکو» که برای نخستین‌بار از سوی جواد نکونام در ترکیب اصلی آبی‌پوشان قرار گرفته بود نمایش قابل قبولی داشت و بازی خوبش در نیمه اول را با گلی که در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند تکمیل کرد. او در نیمه اول در توپ‌رسانی به هم‌تیمی‌هایش موفق بود. بلانکو با نمایش خوبی که در نیمه اول داشت توانست دل هواداران استقلال را به دست بیاورد.
پاشنه آشیل تراکتور کار دستش داد
هرچند حسین پورحمیدی به اردوی تیم ملی هم دعوت می‌شود و یکی از گزینه‌های امیر قلعه‌نویی برای اردوهای آینده هم هست، اما در نیمه دوم روی یک ضربه سر آرام بلانکو جاگیری اشتباهی داشت و با گلی که در پنج دقیقه ابتدائی نیمه دوم دریافت کرد آب سردی بر پیکر تراکتور ریخت که برای جبران گل خورده وارد زمین شده بود. این دروازه‌بان در دیدارهای گذشته هم نتوانسته بود عملکرد قابل اطمینانی در ترکیب تیمش داشته باشد.
نمایش نصف و نیمه تراکتور برای جبران
شاگردان پاکو خمز پس از دریافت دو گل تلاش زیادی کردند تا بتوانند این گل‌ها را جبران کنند اما برنامه و تاکتیک مشخصی در دستورکار این تیم مشاهده نمی‌شد تا دروازه حسینی را به خطر بیندازند. با این حال سرخ‌پوشان تبریزی موقعیت‌هایی را روی دروازه میزبان ایجاد کردند اما زهر لازم را نداشتند و نتوانستند دروازه آبی‌ها را باز کنند.
استقلال از روی تراکتور هم رد شد
شاگردان جواد نکونام که فصل را با بحران و آشفتگی شروع کرده بودند، حالا با اقتدار در صدر جدول قرار گرفته‌اند و در هفته دهم هم از روی تراکتور عبور کردند تا موقعیت‌شان را بهبود ببخشند. آنها حالا با ۲۲ امتیاز بالاتر از سایر رقبا بر صدر تکیه زده‌اند و شانس اول قهرمانی به شمار می‌روند. تراکتور هم که امیدوار بود با گرفتن امتیاز از این دیدار وضعیتش در جمع بالانشینان را بهتر کند، ۱۵ امتیازی باقی ماند.
پیروزی ارزشمند هوادار در آبادان
در دیگر بازی دیروز تیم صنعت نفت آبادان میزبان هوادار بود که این دیدار با برتری 2 بر صفر هوادار به پایان رسید. گل‌های این مسابقه را داریوش شجاعیان (۳۷) و امیرحسین بهادر (۷۸) برای هوادار به ثمر رساندند. تیم هوادار با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و به رتبه دهم جدول صعود کرد و صنعت نفت هم با ۷ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفت.
سپاهان- پرسپولیس؛ الکلاسیکوی آسیایی
هفته دهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام دو مسابقه به پایان می‌رسد که طی آن سپاهان در اصفهان میزبان پرسپولیس است و نساجی هم به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود.
پرسپولیس و سپاهان دو تیم همیشه مدعی با جمعی از بهترین بازیکنان فوتبال کشورمان همواره رقابتی جذاب و مهیج داشته‌اند که البته حواشی هم گاهی بر متن آن غلبه کرده است! این مرتبه اما باید نام مسابقه را الکلاسیکوی آسیایی نامید چرا که دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حاضرند و هر دو تیم تا لحظه آخر شانس صعود به مرحله بعدی را هم دارند. سپاهان در دو هفته اخیر در لیگ برتر فقط یک امتیاز گرفته و در اصفهان بازی را به ملوان باخت تا اکنون با 7 مسابقه و 12 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ بایستد. در مقابل پرسپولیس تنها تیم بدون شکست لیگ هم در دو هفته اخر در لیگ برتر برنده نشد و مقابل نفت آبادان 10 نفره و ملوان متوقف شد و حتی در آسیا هم مقابل استقلال تاجیکستان به تساوی یک بر یک رسید تا مشخص شود که سرخ‌پوشان تا حدودی از روزهای اوج خود فاصله گرفته‌اند. این در حالی است که در آن‌سوی میدان سپاهان یک برد تاریخی را در آسیا مقابل تیم آلمالیق ازبکستان رقم زد و با 9 گل برای کل آسیا خط و نشان کشید! 
برنامه کامل بازی‌های امروز به این شرح است: 
یکشنبه 21 آبان 1402
* نساجی مازندران............................................................ذوب‌آهن (ساعت15:00)
* سپاهان.........................................................................پرسپولیس (ساعت16:30)
 
*محاسبه امتیازات تیم پرسپولیس با احتساب 1 امتیاز منفی صورت گرفته است. 
*محاسبه امتیازات تیم سپاهان با احتساب 4 امتیاز منفی صورت گرفته است.
*محاسبه امتیازات تیم شمس آذر قزوین با احتساب 3 امتیاز منفی صورت گرفته است.