کد خبر: ۲۷۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹

کیفرخواست ۱۹ تن از مسئولان اسبق اداره کل راه و شهرسازی استان تهران صادر شد

 
دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای ۱۹ تن از مسئولان اسبق اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به دلیل تخلفات مالی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری میزان، علی صالحی در مورد پرونده رسیدگی‌شده در دادسرای ویژه انفال و صدور کیفرخواست ۱۹ تن از مسئولان اسبق اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با تنظیم کیفرخواست، پرونده امر به منظور رسیدگی به اتهامات مرتکبین به دادگاه ارسال شد.
صالحی در تشریح پرونده به تخلف‌های مالی ۱۹ تن از مسئولان اسبق اداره کل راه و شهرسازی استان تهران که بر اساس گزارش وزارت اطلاعات و مدارک مکشوفه از اشخاص و دلالان حوزه زمین تشکیل شد، بیان داشت: متهمان پرونده که همگی از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بودند؛ با تشکیل شبکه و همچنین تأسیس دفاتری در نواحی مختلف تهران، مراجعین به آن اداره را در خارج از ساعات اداری، به دفتر خود دعوت کرده و به منظور انجام حتی امورات قانونی، از این افراد مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کردند که عمده پیگیری‌های این افراد در زمینه موارد مطروحه در کمیسیون‌های موضوع ماده ۱۲ زمین‌های شهری و اراضی موات بوده است که در نتیجه رسیدگی قضائی طی جلسات متعدد، برای متهمان پرونده عمدتاً بابت اخذ رشوه و برخی از عناوین اتهامی دیگر از قبیل واسطه‌گری در امر ارتشاء، پذیرش اعمال نفوذ برخلاف حق، اخذ وجه به دعوی نفوذ، جعل و استفاده از اوراق مجعول و... قرار جلب به دادرسی صادر شد و با تنظیم کیفرخواست، پرونده امر به منظور رسیدگی به اتهامات مرتکبین به دادگاه ارسال شد.