وزیر بهداشت خبر داد
استفاده شرکتهای دانشبنیان از گیاهان دریایی در تولید دارو برای اولینبار
وزیر بهداشت گفت: برخی از انواع گیاهان دریایی، خواص دارویی دارند که شرکتهای دانشبنیان، فعالیت خود را در زمینه تولید و فرآوری آنها آغاز کردهاند.
به گزارش وبدا، بهرام عیناللهی در حاشیه دومین «ایده بازار ملی فناوری سلامت» در مرکز همایشهای بینالمللی رازی تهران با اشاره به ظرفیتهای بالای کشور در حوزه گیاهان دارویی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون استفاده چندانی از این ظرفیت عظیم نشده است؛ در حالی که هر کدام از این گیاهان دارویی میتوانند بسیاری از مشکلات را حل کنند و منشأ ساخت دارو باشند. عیناللهی از حمایت ویژه وزارت بهداشت از حوزه طب ایرانی، گیاهان دارویی و کاربرد آنها در درمان بیماریها خبر داد و گفت: ۱۳۴ شرکت دانشبنیان حوزه سلامت در کشور در حوزه کاربرد گیاهان دارویی فعالیت دارند و علاوهبر آن، ۳۳ مرکز رشد و پارک علم و فناوری در این زمینه به صورت علمی و اصولی، فعال هستند. شرط ورود گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به بازار، تاییدیه سازمان غذا و دارو است و آشنایی جامعه پزشکی با کاربرد محصولات تایید شده در حوزه طب سنتی بیش از گذشته افزایش یافته است. وی با اشاره به فعالیت ۸ سلامتکده طب سنتی در کشور خاطرنشان کرد: تعداد این سلامتکدهها به تدریج افزایش مییابد. در هر یک از این سلامتکدهها پزشک متخصص طب ایرانی حضور دارد و داروخانهای با محصولات طب ایرانی دائر است. همچنین میزان مصرف داروهای گیاهی در این سلامتکدهها براساس یافتهها و شواهد علمی مشخص شده و بر تعادل در مصرف این محصولات نظارت میشود. وزیر بهداشت با بیان اینکه برای اولینبار از گیاهان دریایی در تولید دارو و مکمل استفاده و برخی از محصولات آن در این رویداد رونمایی شده است، ادامه داد: برخی از انواع گیاهان دریایی، خواص دارویی دارند که شرکتهای دانشبنیان، فعالیت خود را در زمینه تولید و فرآوری آنها آغاز کردهاند.