کد خبر: ۲۷۶۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

«ملا برادر» در رأس هیئت بلندپایه اقتصادی حکومت سرپرستی افغانستان وارد تهران شد

معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت طالبان، دیروز در رأس یک هیئت عالی‌رتبه دولتی وارد تهران شد.

ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت طالبان، ظهر روز شنبه ۱۳ آبان در رأس یک هیئت عالی‌رتبه دولتی وارد تهران شد.
وی در بدو ورود به تهران؛ مورد استقبال «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان قرار گرفت.
میثم مهدی‌پور؛ معاون رسانه‌ای حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان عنوان داشت که هدف از سفر ملابرادر و هیئت همراه، دیدار و رایزنی با مسئولان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی، توسعه روابط دوجانبه و بررسی زمینه‌ همکاری‌های بیشتر در حوزه تجارت، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های گمرکی و
داد و ستد مالی است.
این سفر در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس تازه‌ترین آمار، سهم ایران از بازار افغانستان به ۳۵ درصد می‌رسد و سرمایه‌گذاران افغانستانی نیز بخشی قابل توجه از سرمایه‌گذاران خارجی در ایران را به خود اختصاص
می‌دهند.
هیئت اقتصادی ۳۰ نفره هیئت سرپرستی افغانستان علاوه‌بر تهران به برخی استان‌های دیگر کشور سفر خواهد و در جریان پروژه‌های کلان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، همچنین در جریان این سفر معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان با برخی مقامات کشورمان دیدار و پیرامون افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان تهران و کابل رایزنی خواهد کرد.