بیانیه کانون کارگردانان و شورایعالی تهیهکنندگان در حمایت از قانونشکنی!(اخبار ادبی و هنری)
دو انجمن زیرمجموعه خانه سینما طی بیانیهای از بازیگرهای قانونشکن حمایت کردند!
کانون کارگردانان سینمای ایران و شورایعالی تهیهکنندگان سینما در واکنش به ممنوعالفعالیت شدن تعدادی از بازیگران قانونشکن، بیانیهای صادر کردند که در آن نوشته شده است: «در حالیکه تعدادی از این بازیگران گرامی اعلام کردند مایل به ادامه فعالیت سینمایی نیستند، اعلام این خبر از جانب مسئولین وزارت ارشاد مصداق بارز بحرانزایی در سینما و فراتر از آن، نقض استقلال قوا و خلاف قانون اساسی و قوانین پاییندستی آن است.»
جای شگفت است که کانون کارگردانان و شورایعالی تهیهکنندگان درحالی از قانون سخن گفتهاند که در این بیانیه از تعداد انگشتشماری بازیگر زن که دست به قانونستیزی و هنجارشکنی کردهاند، حمایت نمودهاند؛ این تناقض البته برخلاف رسالت صنفی این دو انجمن، جنبه سیاسی دارد.