kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۶۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

معروف گزینه سرمربیگری تیم ملی والیبال

 

پس از برگزاری سومین نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال مشخص شد که سعید معروف هم یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی والیبال است.
سومین نشست کمیته فنی در سال جاری برگزار شد تا تمامی گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال مردان ایران بررسی شوند. در این جلسه محمدرضا داورزنی رئیس ‌فدراسیون گزارش کاملی از روند مذاکرات با ۱۴ گزینه خارجی هدایت تیم ملی والیبال کشورمان ارائه و اظهار کرد: من در هفته گذشته جلسه‌ای با سعید معروف داشتم و پیرامون مسائل مختلفی به گفت‌وگو نشستیم و از ایشان خواستم که به تیم ملی کمک کند. سعید تشکر کرد و گفت سال ۲۰۲۱ پس از المپیک از بازی کردن در تیم ملی خداحافظی کردم، بهتر است که در حال حاضر که تغییر نسل دادیم و بازیکنان خیلی خوبی داریم، این روال را ادامه دهیم اما همیشه و هر جای دیگری بتوانم به تیم ملی والیبال ایران کمک می‌کنم. من عاشق والیبال و تیم ملی هستم و هر جا باشم و هر کمکی از دستم بر بیاید انجام می‌دهم. چیزی که الان مشخص است سعید دیگر بازی نخواهد کرد و با توجه به علاقه‌مندی‌اش برای ادامه مسیر حرفه‌ای خود در والیبال در زمینه مربیگری، می‌تواند با توجه به تجربیاتش و هوش بالایش به تیم ملی و والیبال ایران کمک کند.
در ادامه کمیته فنی نکات مختلفی را درخصوص مربیان داخلی و خارجی مطرح و اکثریت نفرات تاکید کردند که پرونده مربی ایرانی در تیم ملی ایران بسته نگردد و در حال حاضر روی گزینه‌های ایرانی هم بحث و بررسی انجام شود و با توجه به شرایط موجود علاوه‌بر گزینه‌های خارجی، به مدل سرمربی ایرانی به همراه یک کادر بین‌المللی حرفه‌ای با کارگروه ایرانی و خارجی (یک مشاور فنی با تجربه بین‌المللی بالا به همراه یک تحلیلگر و تمرین دهنده تراز اول دنیا) که همگی شناخت خوبی از والیبال ایران و بازیکنان داشته باشند، نگاه ویژه‌ای شود و با استراتژی بلندمدت به سکوی المپپیک ۲۰۲۸ از گزینه‌های نهائی برنامه پنج ساله دریافت شود.
در پایان این جلسه ۵ ساعته مقرر شد داورزنی از جانلورنزو بلنجینی، ویتال‌هاینن، روبرتو پیاتزا، ولادیمیر آلکنو، پیمان اکبری و سعید معروف به عنوان یک سرمایه بین‌المللی والیبال ایران بر اساس هدف‌گذاری سکوی المپیک ۲۰۲۸ برنامه اختصاصی دریافت کند و خواستار لیست کادرفنی پیشنهادی شود.
ناصر میرفخرایی عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال هم درباره اعلام نام معروف به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی گفت: از دو سال قبل نظرم این بود که هنوز می‌توانیم از معروف در زمین استفاده کنیم و توانایی کمک به تیم ملی را دارد اما اگر قطعی تصمیم خود را گرفته، می‌تواند به کادر فنی تیم ملی اضافه شود و در کنار مربیان بزرگ قرار بگیرد تا به مرور آماده شود. اگر معروف روی نیمکت قرار بگیرد در عملکرد بازیکنان تاثیرگذار خواهد بود.