با رأی اتحادیه بینالمللی مخابرات
شرکت ارائهدهنده اینترنت ماهوارهای مکلف به همکاری با ایران شد
در آخرین جلسه «هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بینالمللی مخابرات»، شرکت اسپیس ایکس مکلف به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهوارهای خود شد.
به گزارش ایسنا، در نهایت و پس از اما و اگرهایی که طی چند ماه گذشته درباره فعالیت اینترنت ماهوارهای در کشور مطرح بود، با پیگیریهای حقوقی و بینالمللی وزارت ارتباطات اعلام شد که «استارلینک» ملزم به رعایت قوانین سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده است. حال با گذشت چندین ماه در آخرین جلسه «هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بینالمللی مخابرات»، شرکت اسپیس ایکس مکلف به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهوارهای خود شد.
در این جلسه که عصر روز جمعه پایان یافت، مدارک و مستندات تکمیلی ایران درخصوص فعالیت بدون مجوز منظومه ماهوارهای استارلینک در ایران مورد بررسی قرار گرفت. هیئت مقررات بینالمللی هم به اتفاق آرا خدمات اینترنت ماهوارهای ارائه شده توسط شرکت عرضهکننده را خلاف مقررات بینالمللی شناخت. این اتحادیه جهانی از شرکت اسپیس ایکس (مالک اینترنت ماهوارهای استارلینک) و کشورهای مسئول خواست که به قید فوریت، اقدامات خود را منطبق بر قواعد سرزمینی ایران کرده و برای اخذ مجوز فعالیت خود در ایران از طریق رگولاتوری این کشور اقدام کند.
براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به این ترتیب گام مهمی برای قانونمند کردن فعالیت استارلینک در کشورمان برداشته شد تا امکان بهرهبرداری قانونی هموطنان از این سرویس فراهم شود.