kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

شهردار تهران برای نهایی کردن قرارداد خرید ۶۳۰ واگن مترو به چین سفر کرد

 
 
رئیس‌مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران جزئیات برنامه سفر شهردار تهران به چین را تشریح کرد.
عبدالمطهر محمدخانی پیرامون جزئیات سفر شهردار تهران، به ایسنا گفت: آقای زاکانی به‌ دعوت رسمی شهردار پکن و با هدف شرکت در اجلاس شهرداران کلان شهرهای راه ابریشم صبح دوشنبه24 مهرماه عازم چین شد. این اجلاس با شعار 
«یک جاده، یک کمربند» برگزار می‌شود. اهداف اقتصادی و پیگیری تقویت زیرساخت‌های شهری نیز به‌عنوان بخش مهم دیگر سفر آقای شهردار در نظر گرفته شده است.
محمدخانی با‌اشاره به اهمیت اجلاس شهرداران کلان شهرهای راه ابریشم در چین، افزود: احیای جاده باستانی «راه ابریشم» که از دیرباز مسیر تجارت شرق دور با غرب آسیا و اروپا بوده است، در سال‌های اخیر با ابتکار رئیس‌جمهور چین در دستور کار قرار گرفته است. کشور چین رأساً برای احیای این مسیر ترانزیتی، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را در کشورهای مختلف انجام داده است.
وی با بیان آن‌که البته سفر شهردار تهران جنبه‌های مالی و تجاری نیز دارد، ادامه داد: در سنوات اخیر دست‌کم این نخستین باری است که یک مقام مسئول ایرانی برای عقد قرارداد اقتصادی به چین سفر می‌کند. همان‌طور که در جریان هستید، بناست در این سفر قرارداد دریافت ۶۳۰ واگن مترو که قبلاً موضوعات مرتبط با پیش‌پرداخت و گشایش خط اعتباری مربوط به آن صورت پذیرفته، نهایی شود.