kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
رئیس‌سازمان نظام روانشناسی کشور:

تعرفه‌ هر ۴۵ دقیقه مشاوره روانشناسی بین ۲۳۰ تا ۲۷۰ هزارتومان است

 
 
 
رئیس‌سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تعرفه‌های مصوب هیئت دولت برای مشاوره را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، علی فتحی آشتیانی درخصوص تعرفه‌های مشاوره اظهار داشت: تعرفه مصوب و پیشنهادی هیئت دولت برای سال جاری ۲۳۰ هزار تومان به ازای هر ۴۵ دقیقه برای کسی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۲۷۰ هزار تومان برای کسی است که مدرک دکتری تخصصی دارد. انتظار می‌رود همکاران این تعرفه را که توسط هیئت دولت ابلاغ و در سایت هم درج شده، رعایت کنند. البته این ۴۵ دقیقه معادل ۲۳۰ یا ۲۷۰ هزار تومان، پاسخگوی مخارج جاری افرادی که مرکز مشاوره و کلینیک دارند، نیست. از طرفی مشکلات روانشناختی با یک جلسه حل نمی‌شود و نیازمند جلسات متعدد است و از سوی دیگر هزینه‌ها بسیار بالاست و مشاوران و روانشناسان هم تحت فشار اقتصادی و مشکلاتی در مراکز هستند.
فتحی آشتیانی با‌اشاره به نظارت‌ بر مراکزی که مبالغ بالاتر از این تعرفه دریافت می‌کنند، افزود: موارد خاصی هستند که ساعتی ۸۰۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند که این موارد را پذیرفته و رد نمی‌کنم. در برنامه داریم معاونت انتظامی سازمان فعالیت خود را بیشتر و بازرسی‌های آشکار یا غیرآشکار انجام داده و یک ارزیابی از وضعیت موجود داشته باشیم.
وی درخصوص عدم استفاده دستگاه‌های کارت‌خوان در برخی از مراکز گفت: در این حوزه ما با پزشکان مشترک هستیم. باید تمام دفاتر و مراکز مشاوره ما دستگاه کارت‌خوان داشته باشند و مراجعه‌کننده بایستی هزینه آن را واریز کند و خارج از این مورد تخلف است. مراجعین می‌توانند این مورد را هم به سازمان ارجاع دهند تا ما آن را پیگیری کنیم.