kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

تقابل ایران و قطر در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن

 
 
تیم ملی فوتبال کشورمان امشب در فینال تورنمنتی دوستانه به مصاف تیم قطر خواهد رفت.
فینال تورنمنت چهارجانبه و دوستانه اردن امشب ساعت 21:30 بین تیم ملی فوتبال کشورمان با قطر برگزار می‌شود. این بازی شاید یکی از مهم‌ترین مسابقات تیم ملی قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا محسوب شود. قطر برای ما رقیب و رفیق فوتبالی نام‌آشنایی است. بارها اردوهای تیم ملی‌مان را در آن کشور برگزار کرده‌ایم و حالا در یک فینال دوستانه مقابل هم قرار می‌گیریم. 
کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی که بیش از 8 سال سکان هدایت تیم ملی کشورمان را در دست داشت روبه‌روی شاگردان قدیمی‌اش قرار می‌گیرد. او آن‌قدر با تیم ملی ایران احساس رفاقت و نزدیکی می‌کند که در روز اول مسابقات حتی به رختکن تیم ملی کشورمان سر زد و با امیر قلعه‌نویی سرمربی و مهدی محمدنبی مدیر تیم دیدار کرد.
نکته جالب مسابقه فینال امشب نارضایتی هر دو مربی از شیوه نمایش بازیکنان خود است. امیر قلعه‌نویی صراحتا به ‌اشکالات خط دفاعی تیم ملی ‌اشاره کرد و کارلوس کی‌روش هم با انتشار پستی در صفحه شخصی خود اعتراف کرد که تیم ملی قطر مقابل عراق خیلی خوب بازی نکرده است. قطر در ضربات پنالتی تیم عراق را شکست داد و فینالیست شده بود و کی‌روش در گفت‌و‌گو با خبرنگاران هم جملاتی بر زبان آورد که حداقل کمتر در زمان حضورش در تیم ملی کشورمان بر زبان می‌آورد. او گفت: این بدترین بازی دوران مربیگری‌ام بود و داشتم خفه می‌شدم. ما در این بازی مستحق برد نبودیم.» 
در زمینه فنی تیم ملی کشورمان در بازی با اردن در خط دفاع متزلزل نشان داد و در نیمه دوم زیر فشار حملات حریف قرار گرفت اما خوشبختانه اردنی‌ها گلزن نبودند و حتی پنالتی را هم از دست دادند اما در این دیدار ضعف تیم ملی در دفاع بیش از همیشه آشکار شد به‌خصوص در جناح چپ و مدافعان میانی که بارها اردنی‌ها از این ناحیه‌ها صاحب موقعیت گلزنی شدند. باید دید قلعه‌نویی تا امشب چه راهکارهایی برای ترمیم خط دفاع تیم ملی در نظر می‌گیرد.
در دیدار رده‌بندی تورنمنت اردن، اردن و عراق از ساعت 18:30 به مصاف یکدیگر می‌روند.