kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
وزیر ارتباطات اعلام کرد

قرار گرفتن 20 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم

 
 
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌ریزی برای قرار گرفتن 
20 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: پروژه فیبر نوری، ‌چند دهه آینده کشور را بیمه خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع‌پور‌ در سفر به کازرون، با حضور در شورای اداری این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 1300 شهید این دیار، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم ایجاد 20 میلیون فیبر نوری منازل برای 20 میلیون خانوار و پنج میلیون برای کسب و کار خواهد بود، اضافه کرد: میانگین سرعت اینترنت ثابت در کشور 12 مگابیت بر ثانیه است اما با افتتاح پروژه فیبر نوری کازرون، سرعتی تا 950 مگابیت بر ثانیه برای این شهر به ثبت رسید. او با بیان اینکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها زیرساختی است که تا چند دهه آینده کشور را بیمه خواهد کرد، گفت: کازرون جزو نخستین شهرهایی است که به این فناوری دست پیدا کرده است. 1400 شهر در کشور داریم که کازرون جزو پنج درصد اولی است که به فناوری اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری متصل شده است. در آینده جاده‌ها تنها شاهراه‌های ارتباطی نیستند و شاهراه ارتباطی اصلی در آینده با فیبر نوری ایجاد خواهد شد.
وزیر ارتباطات با ‌اشاره به توسعه ارتباطات روستایی در شهرستان کازرون و اتصال 92 درصدی روستاهای این شهرستان نیز گفت: 18 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان، همچنان فاقد هرگونه ارتباطاتی هستند که تا پایان سال به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار متصل خواهند شد. عزم دولت سیزدهم بر این است که فناوری‌های نوین را با حداقل هزینه برای مردم در سراسر کشور فراهم کند.‌ زارع‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان کوه‌چنار استان فارس با‌ اشاره به درخواست‌های مسئولان محلی برای رفع محرومیت‌زدایی این شهرستان گفت: در حوزه کاری وزارت ارتباطات هر کاری نیاز برای توسعه شبکه ارتباطی شهرستان نیاز باشد دریغ نمی‌کنیم. در شهرستان کوه‌چنار تنها سه روستا باقی مانده است که فاقد هر گونه دسترسی ارتباطی هستند و تلاش می‌کنیم که ظرف سه ماه آینده این سه روستا را نیز به شبکه ارتباطی پرسرعت و پایدار متصل کنیم. او با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون کارهای بزرگی انجام گرفته است، افزود: لازم است در چارچوب جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری برای مردم و گاهی خود مسئولان بیان شود.
گفتنی است، وزیر ارتباطات پیش از این جلسه به نمایندگی از دولت، دو باب مدرسه ابتدایی به نام‌های شهید شهباز رزمجویی و شهید رستم امینی در شهرستان کوه‌چنار را به صورت رسمی افتتاح کرد.