kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

اخبار کوتاه از فوتبال

 

اعلام رای بازی سپاهان- الاتحاد قبل از برگزاری هفته سوم
دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا توافق برای تکرار بازی سپاهان و الاتحاد در لیگ قهرمانان قاره کهن را رد کرد.
در روزهای گذشته رسانه‌های ایرانی و عربستانی از توافق دو کشور برای برگزاری مجدد این بازی خبر دادند؛ موضوعی که واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا را به‌دنبال داشت.
ویندسور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگو با روزنامه الریاضیه عربستان در این‌باره اظهار کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ تصمیمی درباره توافق دو باشگاه برای تکرار بازی ندارد و اصلا ما در این زمینه دخالتی نداشته‌ایم. کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌زودی رای خود را خواهد داد و تکلیف این بازی را مشخص می‌کند. او ادامه داد: کمیته انضباطی گام به گام پیش می‌رود و در حال بررسی همه جوانب است. عجله‌ای برای اعلام حکم نهایی درباره این بازی نداریم. در روزهای پیش‌رو گام‌های جدید برخواهیم داشت. دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این سؤال که رای نهایی چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: امیدواریم که تا قبل از برگزاری هفته سوم (اول آبان) رای نهایی درباره این بازی اعلام شود.
غیبت ۵ بازیکن در فهرست جدید تیم ملی
پنج بازیکن تیم ملی فوتبال ایران به‌دلیل مصدومیت در اردوی تیم در کشور اردن غایب خواهند بود.
تیم ملی فوتبال ایران که قرار است در فیفادی مهرماه خودش را برای حضور در تورنمنت کشور اردن آماده کند، از امروز تمریناتش را آغاز خواهد کرد. ملی‌پوشان دعوت‌شده به اردو خودشان را در هتل به سرمربیان معرفی می‌کنند و با حضور در مجموعه پک به ریکاوری می‌پردازند.
در این اردو نفراتی مثل شهریار مغانلو، امید نورافکن، علی قلیزاده، مهدی ترابی و وحید امیری به‌دلیل مصدومیت حضور ندارند. مغانلو، مهاجم سپاهان روز شنبه در جریان بازی تیمش مقابل صنعت نفت آبادان مصدوم شد. نورافکن و قلی‌زاده مدت‌هاست دور از میادین هستند ولی ترابی و امیری در بازی پرسپولیس مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا دچار آسیب‌دیدگی شدند و احتمالاً در تیم باشگاهی‌شان روند درمانی را پیگیری خواهند کرد. سردار آزمون مهاجم ایرانی آاِس‌رُم ایتالیا که در اردوی قبلی حضور نداشت با پایان مصدومیتش در تورنمنت اردن حضور خواهد داشت.
ایران جمعه در اولین بازی تورنمنت اردن، ساعت 21 به وقت ایران به مصاف میزبان خواهد رفت و در صورت پیروزی باید با برنده عراق و قطر بازی کند. دیدارهای رده‌بندی و فینال دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
بازگشت سرمربی مستعفی به تمرینات استقلال خوزستان
سرمربی مستعفی استقلال خوزستان مجدداً تمرینات این تیم را زیر نظر خواهد گرفت.
پس از ثبت پنجمین شکست در کارنامه تیم فوتبال استقلال خوزستان در لیگ بیست‌وسوم که با سقوط آبی‌های اهوازی به قعر جدول مسابقات همراه شد، سید اکبر پورموسوی از سرمربیگری استقلال خوزستان استعفا کرد.
با وجود تأکید پورموسوی بر قاطعیت در تصمیم خود و اینکه قرار نیست به تیم بازگردد، امیدعلی نجفی سرپرست باشگاه استقلال خوزستان اعلام کرد که مدیریت این باشگاه تا پایان فصل از سرمربی خود حمایت می‌کند و پورموسوی همچنان در نماینده استان خوزستان باقی می‌ماند.
سرمربی مستعفی استقلال خوزستان دیروز با حضور در ساختمان این باشگاه، جلسه‌ای با نجفی و سهراب آزاد عضو هیئت‌مدیره استقلال خوزستان داشت و قرار شد که به کار خود در جمع آبی‌های اهواز ادامه بدهد. به این ترتیب تمرینات استقلال خوزستان پس از سه روز تعطیلی، از امروز با بازگشت پورموسوی برگزار می‌شود.
دومین اردوی اروپایی عربستان با مانچینی
تیم ملی فوتبال عربستان برای دومین‌بار تحت هدایت روبرتو مانچینی در اروپا اردو می‌زند.
به گزارش روزنامه الریاضیه عربستان؛ تیم ملی فوتبال عربستان عصر امروز راهی پرتغال می‌شود تا سومین مرحله اردوی آماده‌‌سازی جام ملت‌های آسیا که دی‌ماه سال جاری به میزبانی قطر برگزار خواهد شد را برپا کند. این دومین اردوی اروپایی تیم ملی فوتبال عربستان از زمان انتخاب روبرتو مانچینی به عنوان سرمربی جدید این تیم است.
تیم ملی فوتبال عربستان در اردوی 8 روز پرتغال دو دیدار دوستانه نیز با تیم‌های ملی نیجریه و مالی برگزار خواهد کرد.