kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۴۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد

توزیع ۴۰۰۰ پزشک متخصص و فوق‌ تخصص در کشور تا پایان مهرماه

معاون درمان وزارت بهداشت از توزیع حدود چهار هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: مناطق محروم دراولویت قرار دارند.

به گزارش وبدا، سعید کریمی در سفر یکروزه به استان لرستان از مراکز درمانی خرم‌آباد و بروجرد بازدید کرد و در سخنانی در مورد تأمین نیروهای پزشکی تخصصی و فوق تخصصی بیان داشت: تا پایان مهر امسال بنا داریم که حدود چهار هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع کنیم که مناطق محروم در اولویت قرار دارند و سهمیه هر دانشگاه تا آخر ماه مهر مشخص خواهد شد.
کریمی ادامه داد: در گذشته بیماران بستری ناباروری تحت پوشش بیمه‌ای نبودند، اما در دولت سیزدهم ۹۰درصد تحت پوشش قرار گرفته‌اند و بیماران سرپایی نشان‌دار نیز به همین میزان تحت پوشش قرار دارند همچنین در زمینه افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو و پی‌آی‌سی‌یو، رشد چشمگیری در دولت سیزدهم داشته‌ایم که تخت‌های پی‌آی‌سی‌یو مراکز درمانی ما از تعداد ۵۰۰ تخت به دو برابر رسیده است.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم حدود 15 هزار و 400 تخت راه‌اندازی شده است که در آینده نزدیک هفت هزار تخت نیز اضافه خواهد شد. همچنین با مجوز استخدام و از طریق آزمون استخدامی 28 مهر، 25 هزار نیرو و کادر درمان برای ارائه خدمات به مردم به نظام سلامت کشور اضافه خواهند شد.
تکمیل 2 هزار طرح بهداشتی و درمانی
در مناطق محروم
خبر دیگر این‌که، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: توسعه بخش بهداشت همزمان با اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و ساخت چهار هزار و 40 پروژه بهداشتی در دولت مردمی در دستور کار وزارت بهداشت است که حدود دو هزار پروژه با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار تکمیل شده و امیدواریم تا هفته دولت سال ۱۴۰۳ جشن اتمام ۴۰۴۰ پروژه بهداشتی شامل خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی را برپا کنیم. بهروز رحیمی افزود: در کشور ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی داریم که در این دولت معادل ۱۰ درصد کل ۴۴ سال بعد از انقلاب، تخت جدید بیمارستانی راه‌اندازی شده و هفت هزار تخت جدید نیز در ۶ ماه آینده تکمیل و افتتاح می‌شود که نشان‌دهنده جدیت دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت است.
رحیمی ابراز امیدواری کرد که در آینده، بیمارستان‌های تک تخصصی و مراکز ارجاعی بزرگ در کشور ایجاد شود. همچنین بسیاری از بیمارستان‌هایی که در دولت سیزدهم افتتاح شده یا می‌شود، در مناطق مرزی و کمتر برخوردار بوده به‌طوری که بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی کودکان بندرعباس تا دو یا سه هفته آینده آماده افتتاح است.
وی با‌اشاره به پراکندگی تعداد زیادی بیمارستان در سطح کشور و ساخت ۵۰ هزار تخت بیمارستانی جدید، یادآور شد: یکی از استراتژی‌های وزارت بهداشت، ایجاد بیمارستان‌های بزرگ و کلان همانند بیمارستان‌های حضرت مهدی(عج) و غدیر است که در این زمینه در استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، هرمزگان، مرکزی، اردبیل و همدان پروژه‌های عظیم ۵۰۰ تا هزار تختخوابی تعریف شده که می‌تواند بیمارستان‌های مادر برای نظام ارجاع باشد.
۷۵ هزار نفر در سیستم بهداشت و درمان کشور استخدام می‌شوند
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تأکید کرد: توسعه زیرساخت‌های سلامت به‌طور ویژه در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد. تاکنون بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی تحویل داده شده و تا پایان سال نیز ۷ هزار تخت بیمارستانی راه‌اندازی می‌شود که در تاریخ کشور بی‌سابقه و یک رکورد است. وی افزود: به‌زودی ۷۵ هزار نیروی انسانی در سیستم بهداشت و درمان کشور در سه مرحله استخدام می‌شوند.