وزیر کشور:
شهرداریها تفکیک زباله را از مبدأ اجرا نکنند به مراجع قضایی معرفی میشوند
وزیر کشور هشدار داد شهرداریهایی که تفکیک زباله از مبدا را اجرایی نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
به گزارش وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست بررسی مسایل استان چهارمحال و بختیاری این مطلب را مطرح کرد و افزود: تفکیک زباله از مبدا یک تکلیف قانونی است و همه تعهدات حوزه پسماند باید با جدیت پیگیری شود. وحیدی با بیان اینکه تمامی مراکز دفن زباله و پسماندها باید ارزیابی شوند تا آسیبی به محیط زیست وارد نسازند، به سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ماموریت داد این مسئله را در کل کشور مورد ارزیابی قرار دهد. وی تاکید کرد: استانداران سراسر کشور باید تلاش مضاعفی برای کاهش آسیبهای اجتماعی به کارگیرند. باید با استفاده از گروههای مردمی دلسوز، داوطلب و کارآمد تحول جدی در کاهش آسیبهای اجتماعی رخ دهد.