kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰

تولید مجموعه پویانمایی «مادر کونیکو یامامورا» درباره تنها مادر شهید ژاپنی(اخبار ادبی و هنری)

تهیه‌کننده و کارگردان پویانمایی «مادر کونیکو یامامورا» گفت: در حال حاضر ۱۰ قسمت از داستان زندگی خانم کونیکو یامامورا، تنها مادر شهید ژاپنی در مرکز پویانمایی صبای سازمان صداوسيما نوشته شده و این مجموعه آماده تولید شده است.

به گزارش خبرنگار کیهان، یدالله تناور کارگردان مجموعه پویانمایی «مادر کونیکو یامامورا» درباره این مجموعه گفت: با موافقت مرکز پویانمایی صبا قرار شد انیمیشن را در ۲۶ قسمت ۱۴ دقیقه‌ای تولید کنیم و از آنجائیکه خانم کونیکو یامامورا در طول زندگی‌اش مصاحبه نمی‌کرد، حمید حسام نویسنده کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» در سفری با خانم کونیکو یامامورا او را متقاعد کرد تا زندگی نامه‌اش را تعریف کند و در نهایت حمید حسام و مسعود امیرخانی کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» را نوشتند که مورد استقبال قرار گرفت. این کتاب در خارج از کشور به زبان‌های مختلف چاپ شد، در ایران هم بیش از ده‌ها بار تجدید چاپ شد و ما برای نگارش پویانمایی مجموعه تلویزیونی «مادر کونیکو یامامورا» به حمید حسام و مسعود امیرخانی مراجعه کردیم‌، متن چندبار بازنویسی شد و الان در حال تدوین است.
وی افزود: پویانمایی را براساس کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» برنامه‌ریزی کردیم که تولید شود و نویسندگان هم نگارش پویانمایی را شروع کرده‌اند و قسمت‌هایی از پویانمایی هم به بخش‌هایی از زندگی خانم کونیکو یامامورا پرداخته شده که در کتاب نیست. کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی «مادر کونیکو یامامورا» با ‌اشاره به اینکه هرقسمت از پویانمایی این مجموعه به‌گونه‌ای طراحی شده که پیام واحدی را منتقل کند گفت: ابتدای داستان از ژاپن و لحظه آشنایی خانم کونیکو یامامورا با همسر ایرانی‌اش شروع می‌شود.
یدالله تناور با بیان این مطلب که در حال حاضر حدود ۱۰ قسمت از داستان مجموعه نوشته شده‌، نریشن‌ها ضبط و موسیقی هم ساخته شده است خاطرنشان کرد: ما در این پویانمایی از دو نوع موسیقی ژاپنی و ایرانی استفاده کردیم‌، زمانی که فضای انیمیشن در ژاپن است موسیقی آن کشور شنیده می‌شود و بعد از اینکه داستان در ایران ادامه می‌یابد‌، موسیقی ایرانی پخش می‌شود.
کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه پویانمایی «مادر کونیکو یامامورا» افزود: ساخت این مجموعه پویانمایی فصل بهار سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.
گفتنی است «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی شهید محمد بابایی که به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم‌الانبیا تهران بستری بود جمعه ۱۰ تير ماه سال 1401 دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست. او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است‌، فرزند شهیدش جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم راهی جبهه‌ها شد تا از اسلام و ایران دفاع کند که در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید.