kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* فارغ از اقدام ارزشمند رئیس‌جمهور در بالا بردن مصحف شریف قرآن در سازمان ملل، اما نکته مهم سخنرانی ایشان، اتخاذ راهبرد آفندی و تهاجم به غرب از موضع بالا بود. به عبارتی به جای سخنان پدافندی و تلاش برای دفاع از خود در برابر اتهام‌زنی غربی‌ها، رئیس‌جمهور با طرح سؤالات مکرر و پی‌در‌پی به نقاط حساس روایت غربی حمله کرده و آنها را زیر سؤال بُرد. حقیقت این است که ما امروزه نیاز به سیاست تبلیغ تهاجمی داریم و تمرکز صرف بر روش‌های دفاعی و پاسخ‌محور، بی‌فایده است و در کنار آن باید غرب را پاسخگو کنیم.
اسماعیل زاده
* آقای رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در همین دو سفر به نیویورک در سال 1401 عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در سازمان ملل بالا برد و امسال هم کتاب کلام‌الله مجید را روی دست گرفت. می‌خواهم عرض بکنم یک تار عبای این سید مظلوم مقتدر به کیلومترها عمامه انگلیسی می‌ارزد. 
علیزاده 
* معاندین و غربگرایان مغرض اگرچه علیه دولت سیاه‌نمایی می‌کنند ولی واقعیت این است که عامه مردم نسبت به بهتر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی امیدوار شده‌اند. دلیل آن هم ناراحتی و عصبانیت خارج از کنترل اپوزیسیون و ضدانقلاب در این ایام است. 
جلودار
*با گشایش‌هایی که در دیپلماسی این دولت حاصل شده نتیجه می‌گیریم که دولت قبل به ویژه دستگاه وزارت خارجه سابق کاملا با رمز و راز اقتدار کشور ناآشنا بودند.
نوذری
* اجتماع بزرگ مردم که از جای جای ایران عزیز خود را به قلب کشور، یعنی مشهدالرضا رساندند، نشان از عمق دلبستگی ملت ایران به خاندان اهل بیت(علیه‌السلام) و سبک زندگی دینی مردم ما داشت. کور شود هرآنکه نمی‌تواند ببیند.
کیانی
*همه شواهد نشان می‌دهد جريان استعمارگر و الگوی علیل ليبرال دموكراسي در حال ضعيف‌ترشدن است. آمريكا از نظر اقتصادي، امكان دخالت موفق و تغيير دولت‌ها در ديگر كشورها را ندارد. و در ده سال اخير حتي نتوانسته است يك دولت را جابه‌جا كند. همه دیدیم که آمریکایی‌ها پس از سرمايه‌گذاري 6هزار ميليارد دلاري و جنگ‌افروزي در غرب آسيا مجبور به فرار از اين منطقه شدند.
سرخیل
*در مورد حجم فراخوان 25 شهریور و میزان استقبال مردم همین بس که یگان ویژه نیروی انتظامی در این روز در میدان انقلاب تهران یکی از مکان‌های اصلی فراخوان‌ها ایستگاه صلواتی زده بود.
خالقی
* یک اکانت ضد انقلاب تصویر  دختر بدبختی راکه پارسال نامش اسم رمز آن هرج و مرج خونین و شوم ولی شکست خورده اسرائیلی در ایران شد، به صورت نیمه‌برهنه منتشر کرده و نوشته است تو همچنان رمزی! اینها برای افراد دیرفهم دیگر چه جوری بگویند که فقط دنبال هرزگی و برهنگی و بردگی زنان ایرانی هستند؟
شیخ پور
*ضد انقلابیون کلی رپرتاژ رفتند تا مردم در 25 شهریور امسال در سالگرد اغتشاشات سال گذشته دست به شورش بزنند. ولی حسابی از مردم تودهنی خوردند. حتی تعداد حضور مردم برای دیدن رونالدو از کل فراخوان‌های اپوزیسیون در چهل سال گذشته بیشتر بود. خوب است که دلقک پهلوی و بقیه ضدانقلاب‌های به جان هم افتاده، متوجه عیار محبوبیتشان بشوند و از اوهام بیرون بیایند. 
رضالو 
* حقارت شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی مثل شبکه من وتو به حدی رسیده که صدای جاوید شاه را روی فیلم طرفداران رونالدو در ایران گذاشته است! باید بگویم کار دشمنان نظام بد‌جوری به خنس خورده ‌است.
تشکری
* قابل توجه استاندار سیستان و بلوچستان! اینک که مسئولیت ویژه و سنگین رفع محرومیت‌های استان به شما محول شده مراقب باشید اولویت اول، رسیدگی به نیازهای اولیه روستاهاست، مبادا بودجه مثل برخی از گذشتگان برای تغییر دکوراسیون ادارات شهرها و احیانا خرید وسیله نقلیه برای ادارات هزینه شود.‌
حیدری
*جاده کوهستانی لوشان به جیرنده در طول سال‌ها متأسفانه مورد توجه قرار نگرفته و دارای پیچ‌های خطرناک، شیب‌های تند و غیراستاندارد، فرسودگی زیرساخت و آسفالت به ویژه در حوالی بیورزند، معدن ذغال‌سنگ و سنگرود است و انحراف جاده از اصلی به فرعی در معدن ذغال‌سنگ باعث طولانی شدن راه در مسیری بسیار خراب و کم عرض شده است. از مسئولین استان گیلان به ویژه وزارت راه و شهر‌سازی درخواست می‌شود به چشم انتظاری مردم پایان دهند. 
بدری
* از دولت مردمی سیزدهم تقاضا داریم نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای شاغل شرکتی در کلیه دستگاه‌های اجرائی و بنگاه‌های تولیدی که از بی‌عدالتی در پرداخت‌های حقوق و مزایا رنج می‌برند و از این تبعیض به ستوه آمده‌اند پیگیری مؤثر نماید. از این دولت مردمی و ساده‌زیست که اجرای  عدالت را در دستور کار خود دارد انتظار می‌رود به این قشر زحمت‌کش کم‌بهره نیز توجه ویژه نماید.
طیاری
*از وزارت ارشاد درخواست می‌کنیم هرچه زودتر ازتولید، واردات و فروش البسه کودکان که در بسیاری از موارد دارای تصاویری مستهجن و غیراخلاقی بوده مانع شود. ناهنجاری‌های فرهنگی در پوشش و قالب لباس‌های بچگانه تبلیغ و منتشر می‌شود. تعلیم و تربیت از همان بدو تولد شروع می‌شود وکودک از دیده‌ها و شنیده‌های خود تأثیرپذیر است.
علیپور
*در خبرهـای روزانه خبر اسـتخدام دسـتفروش با روزی یک میلیون حقوق آگهی شده بود. واقعا عجیب است. مگر دستفروشی چقدر سـود دارد که به یک دستفروش این مقدار حقوق می‌دهند؟
دهقانی
* مترو و اتوبوس تا ۱۵ مهر ماه برای دانشجویان و دانش‌آموزان تهرانی رایگان شد. یادش به خیر همین چند سال پیش که اصلاح‌طلبان مسئول بودند می‌گفتند: بايد تهران را آن‌قدر گران كنيم، كه هركس نمي‌تواند خود را تطبیق دهد، از آن برود!
صیدی
* مطمئن هستم با تصویـب لایحه حجاب و عفاف و اجرای درست و همه‌جانبه آن اکثریت قریب به اتفاق مردم خوشـحال خواهند شد. مردم ایران ریشه فرهنگی قوی دارند و معتقدند در جامعه حریم‌ها باید رعایت شود.
جهانگیری
* قیمت خودروهای کار کرده نباید بیـش از ۱۰ درصد قیمت ماشـین‌های نو باشـد ولی مشاهده می‌کنیم قیمت این ماشین‌ها به دلیل افسار گسیختگی بازار، افزایش سرسام‌آوری پیدا کرده است. با این سوداگری‌ها بایدمقابله ‌شود.
بیات
* دنیا در حال حرکت پرشتاب بسیار به سمت استفاده از خدمات در بستر فضای مجازی است. در ایران نیز این کار در دستور کار قرار دارد. اما مشکلی که امروز با آن مواجهیم این است که فرهنگ عمومی کشور متناسـب با توسـعه این فضا همراه نشده است. با توجه به اینکه عموم مردم از این فضا استفاده می‌کنند، معتقدم باید با مجرمینی که در این فضا در حال تاخت و تاز هستند،
برخورد بشود.
وثوقی
* سریال بازپرس که هر شب از شبکه یک تلویزیون پخش می‌شود، ‌اشارات مستقیم و خوبی به موضوع فساد مالی برخی افراد در بدنه جامعه دارد. این سریال توانسته مسائل روز و شبکه‌ها و باندهای فساد مالی در جامعه را خیلی خوب به تصویر بکشد. در نتیجه مورد استقبال قرار بگیرد.
خانیکی