kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
درمناطق روستایی، عشایری و شهری با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر

دانش‌آموزان ابتدائی ‌بسته رایگان خدمات دندانپزشکی دریافت می‌کنند

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد: دانش‌آموزان ابتدائی کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری با جمعیت زیر ۲۰هزار نفر، خدمات دندانپزشکی را ‌به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
 
 
اعظم گودرزی با ‌اشاره به اقدامات حوزه سلامت برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید به تسنیم گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت و درمان منعقد شده است، دانش‌آموزان ابتدائی کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری با جمعیت زیر 20 هزار نفر، خدمات دندانپزشکی را با استفاده از بسته وزارت بهداشت و درمان به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
گودرزی افزود: سایر دانش‌آموزان در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در مراکز خدمات جامع سلامت زیرپوشش وزارت بهداشت و درمان با تعرفه دولتی از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر دو میلیون و 200 هزار سفیر سلامت در سطح کشور فعالیت می‌کنند و با توجه به کمبود مربیان و مراقبین بهداشت با ابلاغ یک‌هفته‌ای به تمامی مدارس از ظرفیت‌های تمام دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران سلامت به‌شکل دوره‌ای استفاده می‌کنیم.
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سفیران سلامت به‌عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت دانش‌آموزی تمامی موارد و مطالب بهداشتی را از مربی بهداشت و یا از مجری طرح که رابط سلامت مدرسه است دریافت می‌کنند و موارد سلامت‌محور را به گروه همسال خود منتقل می‌کنند. گودرزی یادآور شد: سفیران سلامت دارای کتاب و منبع موثق در دوره‌های ابتدائی، متوسطه اول و دوم هستند و بر مبنای سرفصل‌های کتب آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و به دانش‌آموزان همسال خود منتقل می‌کنند.
وی تاکید کرد: با وجود 6 هزار مراقب سلامت در مدارس با کمبود نیرو در حوزه سلامت مواجه هستیم و با به‌کارگیری سفیران سلامت آموزش‌دیده در حوزه سلامت جای خالی مربیان بهداشت را پر
 خواهیم کرد.