kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 واریز معوقات رتبه‌بندی معلمان با حقوق شهریور
مهر-معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مسائل رتبه‌بندی در حال انجام است، به اعتراضات همکاران نسبت به احکام رسیدگی شده است و در حقوق شهریورماه معوقات به حساب آنها واریز شد. کاظمی درباره جذب نیروهای خرید خدماتی، بیان داشت: در قانون بودجه کشور به‌کارگیری نیروی خرید خدمات ممنوع شده است. همکاران ما به دنبال اخذ مجوزهایی هستند. البته عمده نیروهای خرید خدمات در دو آزمونی که امسال برگزار شد شرکت کردند و عمده این نفرات استخدام و مسئله آنها تقریباً حل شده است. ما در این خصوص تابع قانون هستیم.
 واکنش پلیس به ویدئوی پرتاب باتوم از سوی مامور راهور
ایسنا- مرکزاطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد: فیلمی از برخورد یکی از کارکنان پلیس راهور با راکب موتورسیکلت منتشر شد. بررسی‌های اولیه نشان داد که موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک بوده و راکب متخلف نه‌تنها به ایست مامور توجهی نکرده بلکه با حرکات نامتعارف موجب اخلال در نظم عبور و مرور در معابر عمومی شده است. مامور حاضر در صحنه برای متوقف کردن موتورسوار متخلف مبادرت به اقدام نامتعارف (پرتاب باتوم) کرده است.قطعاً با مامور و راکب متخلف برابر ضوابط برخورد قانونی خواهد شد.
 اعلام محدودیت وسایل نقلیه سنگین در تهران تا ۱۵ مهر
 ایرنا-مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد:تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر تهران از امروز تا ۱۵ مهر از ساعت ۶ تا ۹ ممنوع است؛ بنابراین همه رانندگان وسایل نقلیه سنگین حتما به ساعات اعلامی توجه و از تردد در این ساعات در سطح شهر تهران جدا خودداری کنند.
 قراردادهای خارج از آیین‌نامه سرویس‌ مدارس 
مورد تایید شهرداری تهران نیست
پایگاه خبری شهر- مدیرکل حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران گفت:آیین‌نامه جدید سرویس مدارس امسال در ۱۴ شهریورماه مصوب و ۲۴ شهریورماه به شهرداری تهران ابلاغ شد.با وجود تاخیر در ابلاغ آیین‌نامه، تاکسیرانی از دو هفته پیش ثبت‌نام شرکت‌ها را آغاز و وارد مراحل احراز صلاحیت شد و طی چند روز آینده احراز صلاحیت رانندگان انجام و قراردادها بارگذاری خواهد شد.اگر قراردادهایی با اعداد و ارقام خارج از چارچوب آیین‌نامه منعقد گردیده و هزینه دریافت شده از طریق شهرداری نبوده.
 جذب ۱۰ هزار‌پرستار 
در آزمون استخدامی وزارت بهداشت
وبدا- معاون‌پرستاری وزارت بهداشت درخصوص جذب نیروی‌پرستاری در آزمون استخدامی وزارت بهداشت، گفت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت در تاریخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ به منظور جذب ۲۵ هزار نیرو، برگزار خواهد شد. از این تعداد، ۱۰ هزار نفر نیروی‌پرستاری مستقیماً در بخش درمان و دو هزار نیروی‌پرستاری در سایر بخش‌ها مانند فوریت‌های پیش بیمارستانی و حوزه بهداشت مشغول به کار خواهند شد.